Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Filmek a polcról

Filmek a polcról

Mi történt az Álomküzdők alkotóival?

2019. december 01. - Lazók György

dream-title1ab.jpg

Harmincöt éve, 1984 nyarán mutatták be Joseph Ruben filmjét, mely majdnem annyi műfajt egyesített magában, ahány későbbi alkotásban visszaköszöntek belőle ötletek. Az Álomküzdők hasonló elképzelésből indult ki, mint a pár hónappal később sokkal nagyobb visszhangot kiváltó Rémálom az Elm utcában: mi lenne, ha be tudnánk lépni mások álmába? Ellentétben a gyerekgyilkos Freddy Kruegerrel, ezt a fiatal Dennis Quaid alakította médium arra használja, hogy segítsen a mumustól rettegő kisfiún vagy éppen a nukleáris háború réme miatt lidércnyomásoktól szenvedő elnökön. Rá kell jönnie azonban, hogy a programot, melybe beszervezték a titkosszolgálat feje gyilkosságok elkövetésére akarja használni. Az Álomküzdők az alacsony költségvetés dacára pofás szereposztással büszkélkedhet. A rangját emeli Max von Sydow és Christopher Plummer alakítása is. A forgatókönyvírók három filmre elegendő ötletet zsúfoltak bele a történetbe, mely a kissé rövidke, de változatos álmok által hol komikumba, máskor horrorba hajlik. A legjobb akkor, amikor az utóbbinak enged teret, habár politikai thrillerbe fordulva is izgalmas tud maradni. Az Álomküzdők egy roppant kreatívan összemixelt műfajkoktél, csak a speciális effektusok egy része felett járt el keményen az idő. A film az amerikai mozikban hamar lefutott, azonban videón új életre kelt! Nálunk egyből a tékába száműzték. Itt kapott egy kitűnő színészeket (többek közt Rátóti Zoltánt, Tordy Gézát és Szabó Sándort) felsorakoztató, de a fordítás terén pár böszmeséget elkövető szinkront, és kivágtak belőle egy durvább pillanatot. Alkotói közül a szerencsésebbek beverekedték magukat az A-ligába, egyeseknek viszont 1984 maradt a karrierjük csúcsa! 

dream-director.jpg

Joseph Ruben (író-rendező) - Ő, ahogy mondani szokás, beleszületett a szórakoztatóiparba. Első, többnyire a tinédzsereket megcélzó filmjei hamar a süllyesztőben végezték. Ezek készítése közben barátkozott össze az akkor még ismeretlen Dennis Quaiddel, aki az első és az utolsó jelöltje volt az Álomküzdők főszerepére. Ruben ezzel a művével végre felhívta magára a figyelmet, egy Brüsszelben megrendezett fantasy filmfesztiválon egy díjat is bezsebelt érte! Hiába az elismerés, ez volt az utolsó alkotása, melyből íróként is kivette a részét. Rendezőként tovább haladt a borzongatás útján, melynek következő állomása az 1987-es A mostohaapa. Szkeptikus volt, hogy elvállalja-e a sorozatgyilkos családfőről szóló véres történet direktori posztját, azonban végül ez lett a legelismertebb alkotása. A filmhez két folytatás és egy újrafeldolgozás is készült, de ezekben Ruben már nem vett részt. Következő rendezése egy tárgyalótermi dráma volt. Az igazság bajnoka a pozitív kritikák ellenére észrevétlen maradt, ami visszavezette a thrillerekhez. A köztudatba frissen berobbant Julia Roberts főszereplésével készült Egy ágyban az ellenséggel volt az első sikerfilmje, viszont a kritikusok kegyeiből egyből ki is esett vele. A bérmunkákra mindinkább ráálló Ruben A jófiú miatt még több bírálatban részesült, kiruccanása az akció-vígjátékok műfajába, a Pénzvonat pedig már anyagi szempontból is csalódásként lett elkönyvelve. A rendező egy francia dráma nem sok vizet zavart újrafeldolgozásával (Visszatérés a paradicsomba) próbált szépíteni, hogy többi évi kihagyás után újfent egy thrillerrel jelentkezzen. A misztikus vonallal erősítő Felejtést a vártnál jóval többen nézték meg, azonban leginkább rejtélyének nevetséges megoldását emlegették. Ruben legközelebb csak kilenc évvel később rendezett megint a bevált zsánerrel próbálkozva. A megszokott húrokat pengető Penthouse North hozzánk el se jutott. Utolsó filmjét, Az oszmán hadnagy c. közutálatban részesült háborús drámát az utómunkálatok során kivették a kezéből. Ruben végső kitörési kísérlete a thrillerskatulyából keserű lezárása egy a középszerűséggel túl sokszor kiegyező pályának.

dream-2.jpg

Chuck Russell (író-producer) - Az inkább rendezőként ismert Russell azelőtt Zs-kategóriás filmeken dolgozott asszisztensként, így neki is az első nagy dobást jelentette az Álomküzdők. Fiatalkori érdeklődése a rögtönzésre épülő komédia iránt a hasznára vált: producere lett 1986 második legsikeresebb vígjátékának! Ez volt a ma már klasszikusnak számító Vissza a suliba. Rendezői debütálása pont az Álomküzdők riválisának nevezhető Rémálom az Elm utcában-szériának a harmadik részével jött el, amihez Russell több ötletet felhasznált korábbi forgatókönyvéből. Következő filmje, A massza azon kevés horror újrafeldolgozás közé tartozik, mely ma már legalább annyira kedvelt, mint az eredetije, azonban a mozikban való bemutatásakor a többséget nem győzte meg. Russell az írást huzamosabb időre félretette és producerként is csak a saját rendezéseit támogatta ezentúl. A Rémálom-filmek mögött álló stúdiónál nem feledkeztek meg arról, hogy ő szállította a sorozat legtöbb bevételét hozó részét és felajánlották neki az akkor még horrornak szánt A maszk rendezését. Russell javaslatára lett belőle speciális effektekkel teletömött, kasszarobbantó vígjáték Jim Carreyvel. Akárcsak Joseph Rubent, hamarosan őt is bedarálta a stúdiórendszer. Vele egy időben szintén egy akciófilmmel tágította ki a rezüméjét, azonban a Schwarzenegger főszereplésével készült Végképp eltörölni létrejöttét az alkotók közt elmérgesedő viták szörnyű élménnyé tették a számára. A film végül az elvárások minimumát teljesítette csupán, amiért részben Russell vitte el a balhét. Az ezredfordulós parát akarta kihasználni 2000-es horrorja, az Áldott a gyermek, mely nem csak, hogy hatalmasat bukott, de ijesztő helyett inkább röhejesnek találták. Az eleve kapkodva elkészült A múmia visszatérről sebtiben lehúzott bőr, A Skorpiókirály hozott ugyan némi profitot, viszont amilyen lelketlen munkát végzett Russell, azzal végképp elásta magát. 14 év szünet után tért vissza, hogy megrendezze a leépülő John Travolta legtöbb országban csupán DVD-n forgalmazott akciófilmjét (Bosszúra törve). Miután már munkát se nagyon kap Hollywoodban, Russell legutóbb Indiába menti haknizni a Junglee kedvéért.

dream-1a.jpg

David Loughery (író) - Az Álomküzdők történetét formába öntő forgatókönyvírót ez a megbízás rakta fel Hollywood térképére. A Paramount szerződést kötött vele, azonban első munkája náluk az elátkozottan alakult Star Trek V volt, amit humorosabbra kellett hangolnia. A film körüli fiaskó után a korábban megvett forgatókönyvéből készült Szolid motorosokat szinte elrejtették a közönség elől, pedig az a munkája tényleg vicces lett. Soha többé nem dolgozott a stúdiónak. Loughery egyike volt a Wesley Snipesból akcióhőst faragó Az 57-es utas íróinak, ám A három testőr Disney-féle, magának az alapművel szemben elég sok szabadságot megengedő feldolgozása kizárólag az ő nevét viselte. A film alulmúlta az egeres cég elvárásait, mely előtt a Robin Hood, a tolvajok fejedelme jelenséggé duzzadása lebegett. Joseph Ruben, aki suttyomban A mostohaapa készítésébe is bevonta egy újabb átírásra kérte fel. A darabjaira hulló Pénzvonaton még Wesley Snipes és Woody Harrelson kipróbált párosa se tudott segíteni. Az író az ugyanebben az évben bemutatott, társíróként jegyzett Tom és Huckért se tett zsebre dicséreteket. Hosszú ideig úgy tűnt, hogy neki befellegzett, ám 2008-ban egymás után két forgatókönyvéből (Kínzó közelség; Őrült szenvedély) is az afro-amerikai célközönségnél tisztes sikert aratott thrillert mutattak be, melyeknek immáron a producere volt. 2013-ben újra együtt dolgozott Rubennel, azonban a Penthouse North senkit nem érdekelt. Visszatérését egy még nagyobb blama tépázta meg, a lecsengőben lévő 3D-lázra építő A nővér c. horror. Loughery mentségére szóljon, a rendező nem sokat hagyott meg a forgatókönyvéből. Idén bemutatott thrillere, a The Intruder azon kívül, hogy újra összehozta Dennis Quaiddel, szolid meglepetéssiker lett. David Loughery a sort folytatva jelenleg megint egy thrilleren dolgozik. A Fatale-ban a szebb napokat látott Hillary Swank fogja gyilkosságba keverni a The Intruder főszereplőjét, Michael Ealy-t.

dream-3ab.jpg

Dennis Quaid (Alex Gardner) - A képességeit a lóversenyfogadás terén kamatoztató, nőcsábász látnokként Quaid bebizonyította, hogy lazán elvisz egy filmet. A színész jó úton haladt, hogy kitörjön Oscar-jelölt bátyja, Randy Quaid árnyékából, utána viszont egyik hullámvölgybe került a másik után. Két nagyköltségvetésű sci-fije, a Kedves ellenségem és a vígjátékkal kevert Vérbeli hajsza egyaránt megbukott a mozikban, hiába volt az utóbbinak Spielberg a producere. A '80-as években egyedül a fesztivál kedvenc A könnyed élettel aratott babérokat. Nem segített, hogy közben olyan filmeket utasított vissza, mint a Segítség, felnőttem! vagy a Lánglovagok. Balszerencséjére bár főszerepet kapott David Lean eposzában, a Nostromoban, a rendező nem sokkal az 1991-re tervezett forgatás előtt halt meg és a projektet törölték. Azért, hogy Kevin Costner oldalán eljátszhassa Doc Hollidayt a Wyatt Earpben betegesen lefogyott, de erőfeszítéseit nem értékelték. Quaidnek személyes problémái is akadtak, éveken keresztül drogfüggő volt. A magánélete se alakult fényesen. Nála akkoriban lényegesen sikeresebb feleségével, Meg Ryannel kilenc évi házasság után szétmentek. A színész azóta még egyszer elvált, azonban mindig, amikor szakmai fronton is kezdték őt leírni, összeszedte magát. Az 1996-os Sárkányszív, ahogy sok más filmje, csak utólag lett felfedezve. Jobban járt az Apád-anyád idejöjjön, a Frequency és a Későn kezdő, melyek visszarántották őt a szakadék széléről. A szerencsesorozata sajnos nem bizonyult tartósabbnak a pechszériájánál, így az olyan mellényúlások, mint az Alamo - A 13 napos ostrom meg Az apokalipszis lovasai szép lassan felmorzsolták újraélesztett mozis karrierjét. Egyre több hozzá méltatlan filmet vállalt el és egy idő után szinte már csak mellékszerepekre hívták. Próbálkozott tévésorozatokkal, ilyen volt a nagy várakozásokkal elindított Vegas is, de nem jött be. Quaid azért a másodligába szorulva se pihen. A Netflixre most érkezett egy új vígjáték-sorozata, négy filmje is bemutatásra vár, valamint előkészületben van egy életrajzi dráma, amiben a színészből lett elnököt, Ronald Reagant fogja alakítani.

dream-4aa.jpg

Kate Capshaw (Jane DeVries) - Az Álomküzdők szexi dokijának 1984 volt pályafutása legfontosabb éve. Emellett három másik filmmel is kijött, melyek közt volt a világhírt garantáló Indiana Jones és a végzet temploma. Steven Spielberg kalandfilmjének köszönhetően tényleg sokan megismerték Capshaw nevét (ami igazából az ex-férjéé), de annál kevesebben voltak azok, akik meg is szerették. Nem is annyira vele volt az embereknek bajuk, mint inkább a karakterével. A többség egyetértett abban, hogy Willie Scott, a hisztis énekesnő volt a film leggyengébb láncszeme. Az Álomküzdők kevés volt ahhoz, hogy Capshaw szerencsétlen startját jó irányba terelje. Másik két szereplését az évből valószínűleg ő maga is szívesen elfelejtené. A Szeles várossal pontosan így volt az, aki egyáltalán megnézte. Vígjátéka, A legjobb védekezés, melyben Dudley Moore feleségét játszotta a tesztközönség szerint annyira pocsék lett, hogy a stúdió azzal próbálta feldobni, hogy beleforgatták Eddie Murphy-t, ám a mentőterv nem vált be. Kate Capshaw karrierje amilyen nagy lendülettel indult olyan nyílegyenesen be is állt a földbe. Említésre érdemes filmben nem is játszott egészen 1989-ig, amikor megcsípte magának az egyetlen fontosabb női szerepet Ridley Scott zsaruthrillerében, a Fekete esőben. Ebben olyan dögös volt, hogy az egykori rendezőjének, Spielbergnek a figyelmét se kerülhette el, aki ekkoriban esett túl egy igen fájdalmas és annál is költségesebb váláson. Két évvel később házasodtak össze, amivel Capshaw lényegében révbe ért. Többé nem hajszolta a filmes karriert, de azért feltűnt ebben-abban. Az utolsó jelentősebb munkája az 1995-ös Egy igaz ügy volt, annak is Sean Connery volt a sztárja. Itt már kezdett látszani, hogy Spielbergné többet rohangál a plasztikai sebészhez, mint meghallgatásokra. Hivatalosan hét évvel később vonult vissza az Arccal a nap felé című tévéfilmmel.

dream-5.jpg

Max von Sydow (Dr. Paul Novotny) - A Bergman-filmekkel nemzetközi hírnévre szert tett svéd színészóriás azóta lavírozott a művészi igényű és a kommersz alkotások között mióta először hívták Amerikába, hogy játssza el Jézust A világ legszebb történetében. Filmográfiájában békésen megfér egymás mellett A hetedik pecsét és a Conan, a barbár. Az utóbbi producere, Dino De Laurentiis kedvéért elvállalt pár olyan szerepet is, amit egy finnyásabb színész meglehet visszadobott volna, mint amilyen a Flash Gordon főgonosza, Ming császár. Játszott nácit és többször bérgyilkost is, azonban az Álomküzdőkben a főszereplő megingathatatlanul tisztességes atyai jóbarátját alakítja. Sydowt a katasztrofális Ördögűző 2 óta egyre kevesebb minőségi ajánlattal keresték meg Hollywoodból. A kivételek közt volt Woody Allen 1986-os filmje, a Hannah és nővérei, melyben egy világundorban szenvedő festőt formált meg. Hazájában kipróbálta magát rendezőként, 1987-ben pedig főszerepet játszott Bille August drámai eposzában, a Hódító Pelleben, mely elnyerte a legjobb külföldi filmnek járó Oscar-díjat. Az alkotás annyira tetszett Ingmar Bergmannak, hogy Augustot választotta, hogy legyen a rendezője az ő forgatókönyvéből készülő A legjobb szándékoknak természetesen Sydowwal az egyik fontos szerepben. A színész szakadatlanul halmozta az elismeréseket dán és svéd művészfilmekben nyújtott alakításaiért, azonban Amerikába továbbra is olyan a kritikusokat kevésbé meggyőző produkcióba hívták, mint a Hasznos holmik, egy horror Stephen King regényéből és Stallone sokat szapult képregény-adaptációja, a Dredd bíró. Meglett a jutalma, hogy még ezekben is kitett magáért: kezdték megint jobb szerepekkel megkínálni. A Csodás álmok jönnek, a Hó hull a cédrusra valamint a Különvélemény felfrissítette az emberek emlékezetét, hogy itt van ez az elsőrangú, de nem túl válogatós színész, akire mindig lehet számítani. Azóta is leginkább úgy lehet jellemezni a szerepvállalásait, hogy vegyesfelvágott. A Csúcsformában nem sokra becsült harmadik részére ugyanúgy nem mondott nemet, ahogy a Scorsese rendezte Viharszigetre. Az Oscar-csali Rém hangosan és irtó közel mellékszerepéért begyűjtött egy jelölést a Filmakadémiától. Az idén 90 éves Max von Sydow nem szalaszt el egyetlen lehetőséget se. Beugrott egy jelenetre a hetedik Star Wars-filmbe, továbbá pár részre a Trónok harcába is. Legközelebb a nácik rémtetteiről szóló Echoes of the Pastban lesz látható. 

dream-6.jpg

Christopher Plummer (Bob Blair) - Bár gyakran játszott angol urakat, a rövidesen szintén a kilencedik x-et taposó Christopher Plummer valójában Kanadában született és nőtt fel. Filmográfiája svéd kollégájához hasonlítóhatóan gazdag és mondjuk úgy, hogy vegyes. Plummer egyike azon évtizedek óta foglalkoztatott színészeknek, akik mintha az összes leforgatott alkotásban benne volnának a színes film feltalálása óta, azonban neki még a legnívótlanabb produkcióban is sikerült megőriznie a méltóságát. Eddig két Tony-díjat és még több jelölést hozó színházi elfoglaltságai mellett legalább két filmben fel szokott tűnni évente. Arisztokratikus megjelenése okán előszeretettel keresik meg tekintélyt parancsoló gazemberek szerepével. Elég csak két szót mondania az Álomküzdőkben is, hogy tudjuk, ő lesz a bajok forrása. Karrierje kezdetén még előfordult, hogy a főhőst játszotta el, de a '70-es évek óta inkább karakterszínészként tartják számon. A mozifilmek mellett számos tévéfilm és mini-sorozat színesíti a pályáját, például a Bíbor és fekete vagy a Tövismadarak. Legnagyobb mozisikerét, az 1965-ös A muzsika hangjait igazság szerint nem is tartja nagyra. Plummer megannyi neves rendezővel, köztük Makk Károllyal is forgatott, habár az Álomküzdőkkel egy évben készült Játszani kell c. vígjáték nem lett egy örökbecsű mű. Plummernek a '90-es évek új lendületet adott. Többek közt eljátszotta a megszállott detektívet az egyik legjobb Stephen King adaptációban, a Dolores Claiborne-ban, de újra igazán Michael Mann tényfeltáró filmjében, A bennfentesben figyeltek fel rá. Plummer azóta is temérdek jobb-rosszabb alkotás gárdáját gazdagította. Poszt-apokaliptikus vámpírfilmbe ugyanúgy beugrott, mint díjnyertes drámába. 2011-ben végre őt is Oscarral jutalmazták a Kezdőkben alakított meleg apuka eljátszásáért. A Spacey-botrány egyedüli hasznaként megkapta A világ összes pénze ellentmondásos milliomosának a szerepét és vele egy Oscar-jelölést. A nálunk jövő januárra halasztott krimiben (Tőrbe ejtve) is egy hasonló figurát alakít a hírek szerint. Emellett bemutatásra vár egy igaz történeten alapuló dráma tőle, a The Last Full Measure, melyben egy a vietnami háborúban elesett katona apját játssza.

dream-7a.jpg

David Patrick Kelly (Tommy Ray Glatman) - Keveseknek van meg az a sajátos adottságuk, hogy minél nagyobb mocsadékok egy filmben annál könnyebb őket megkedvelni. Az apró termetű, mégis fenyegető jelenléttel bíró David Patrick Kelly kétség kívül rendelkezik vele, ahogy azt rögtön első szerepével, a Walter Hill rendezte A harcosok bandavezéreként igazolta. Az Álomküzdőkben is olyan meggyőzően adta a pszichopatát, hogy Kelly egyhamar nem számíthatott arra, hogy hősszerelmeseket fog játszani. A Kommandóban az ember már szinte sajnálta, hogy Schwarzenegger megmásította a neki tett ígéretét és nem őt ölte meg utoljára. A szereposztók untak rá vagy ő, hogy folyton ugyanazt játssza kérdés marad, ám Kelly feltűnései ritkulni kezdtek. A Kommandó producere, Joel Silver szerencsére nem írta még le, így nem csak, hogy ő lehetett Gennyzsák Sam a kultikus Ford Fairlane kalandjaiban, de kivételesen az is megadatott neki, hogy a történet végére megjavuljon. Kelly felkeltette David Lynch figyelmét, aki benyomta őt a Twin Peaksbe valamint direkt neki írt egy karaktert a Veszett a világban. Egy másik neves rendező, Spike Lee is egymás után kétszer együtt dolgozott vele: előbb az életrajzi Malcolm X-ben, majd pedig a saját gyerekkori élményein alapuló Crooklyn-ban. A 48 órában őt egy kevésbé elvetemült szereppel megkínáló Walter Hill szintén újra számított rá 1996-os gengszterfilmjében, a méltatlanul nagyot bukott Az utolsó emberigben. Közben Kelly egy másik kult-státuszba került alkotásban, A hollóban is gonoszkodott egy sort az örömünkre. A mozis pályafutásában fogyatkozni kezdtek az emlékezetes szerepek, azonban színpadon, sőt zenészként is komoly érdemeket szerzett! Az elmúlt években olyan tévésorozatokban vendégeskedett, mint az Esküdt ellenségek vagy a Feketelista. A John Wick első két részében egy nyúlfarknyi cameoval kellett beérnie, ahogy a felélesztett Twin Peaksben is csupán egy vicces mellékzönge jutott neki. Jövőre az egy színdarab alapján készülő Fugitive Dreamsben lehet őt majd kiszúrni.

dream-8a.jpg

Eddie Albert (Az Elnök) - Lehet, hogy a világ jobban járt volna, ha a valóságban is Eddie Albert ül az elnöki székben, nem pedig Reagan, akivel színészi éveiben többször együtt játszott. A környezetvédő aktivistaként szintén jeleskedő Eddie Albertnek mozgalmas élete volt. Eredetileg üzletemberként dolgozott, ám a nagy gazdasági világválság után nincstelenné vált. Ekkor kezdett a showbiznisz felé kacsintgatni és vette fel az Albert művésznevet, mivel az eredeti családnevét, a Heimbergert a közönség hajlamos volt hamburgernek érteni. Előbb a rádióban vált ismerté, ezután ajánlott neki szerződést a Warner Bros. filmstúdió. A második világháborús évei regénybe illőek voltak. Előbb a hírszerzésnek fotózott német tengeralattjáró bázisokat Mexikóban egy turnézó cirkusz álcája alatt, majd pedig a csendes-óceáni hadszíntéren több harcból is aktívan kivette részét kiérdemelve a bronz csillagot. Pilótaként egy alkalommal 47 tengerészgyalogos életét mentette meg. Háborús hősként tért haza és folytatta filmes karrierjét, azonban a Franco tábornok rezsimje ellen tüntető felesége miatt a kommunista boszorkányüldözésekkor egy időre feketelistára került. A háborúban szerzett érdemeinek köszönhetően kapott csak újra munkát. Ekkor forgatta legismertebb filmjét, a Római vakációt, melyben Gregory Peck fotós barátját játszotta. Ezért az alakításáért Oscar-díjra is jelölték. A másodikat a Neil Simon forgatókönyvéből készült The Heartbreak Kid mellékszerepéért kapta, amit később újrafeldolgoztak Agyő nagy ő! címen. Híresebb szerepei közé tartozik még a Hajrá, fegyencváros! börtönigazgatója és a segítőkész özvegy a Menekülés a Boszorkány hegyre eredeti változatában. Eddie Albert sokat játszott a tévében, többek közt a Switch című krimisorozatban. Az Álomküzdők után csupán egyetlen nagyobb filmje akadt, a Főhivatal. A vállalati mindennapokon szatirikus éllel humorizáló vígjátékban mi mást is játszott volna, mint a cégvezért. Beugró szerepben még számos tévésorozatban látható volt, 1995-ben viszont Alzheimerrel diagnosztizálták, ami a visszavonulásához vezetett. Tíz évvel később hunyt el tüdőbetegség következtében.

dream-9a1.jpg

George Wendt (Charlie Prince) - Ahogy generációjának megannyi komikus színésze, a legendás Second City improvizációs színházban kezdte pályáját. George Wendt kedves, mackós külseje majdnem annyira meghatározta azokat a szerepeket, amiket felajánlottak neki, mint az őt híressé tevő vígjátéksorozat. Az 1982-ben indult Cheersben a folyton a pultot támasztó Norm Petersent játszotta tizenegy évadon keresztül. Ez idő alatt leginkább természetesen filmkomédiákba hívták, úgyhogy a komolyabb műfajokat megütő Álomküzdők több szempontból is kivételt jelentett a számára. A filmben igazából nincs nagy szerepe, de az a kicsi annál fontosabb. Egy írót játszik, aki kiszagolja, hogy mik Bob Blair valódi céljai az álomkutatásban résztvevőkkel. Wendtet az elkövetkezőkben is jellemzően mellékszerepekre alkalmazták, melyeknél ritkán kellett eltávolodnia Norm lusta, de szerethető karakterétől. A ház című könnyed hangvételű kult-horrorban is nagyjából őt játszotta. Egy rövid időre feltűnt Chevy Chase nagy sikert aratott krimi-vígjátékában, a Fletchben, valamint a Michael Keaton főszereplésével készült Gung Hoban. Meglehet ráunt, hogy a sztároknak végszavazzon, mert egyre kevesebbszer fordult elő a mozikban. 1991-ben végre egy drámai szerepet kapott, Robert De Niro kétségbeesett színészbarátját játszotta a McCarthy-féle kommunistaüldözés káros hatásait vizsgáló Feketelistánban. A filmet a vártnál hűvösebben fogadták, ahogy a Halhatatlan szerelem c. romantikus sci-fit is, melyben a Wendt által feltalált eljárással hibernálják Mel Gibsont. A színész akkor se tudta kihasználni a Cheers népszerűségét, amikor az még futott. Miután véget ért, csak nehezebben talált munkát. Saját vígjátéksorozata, a The George Wendt Show kérészéletűnek bizonyult. Apróbb szerepek jelölték ki a pályáját hamar elfeledett komédiákban és tévés produkciókban. Reklámokban is fel-felbukkan valamint rendszeresen játszik színházban, szóval elkaristolgat. A Second Cityben megismert feleségével, Bernadette Birkett-tel még mindig házasok és olykor együtt is szerepelnek. Unokaöccséből, Jason Sudeikisből (Családi üzelmek) szintén elismert komikus lett.                        

A bejegyzés trackback címe:

https://filmekapolcrol.blog.hu/api/trackback/id/tr6315323482

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása