Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Filmek a polcról

Filmek a polcról

A kincses sziget kalózai (1995)

2016. december 12. - Lazók György

cut-1a.jpg

Milyen film az, ami szó szerint kinyír egy stúdiót? Aki szeretné megtudni, az feltétlenül nézze meg Renny Harlin rendezését, mely akkorát zakózott, hogy azzal a Guinness Rekordok Könyvében is helyet követelt magának. Szép teljesítmény, ami többek közt a szinte nem is létező reklámkampány, a végletesen elharapódzott költségvetés és egy rakás idióta döntés kombinációjából jött össze. Az akkori pénzen közel 100 millió dollárt felemésztő produkcióba belerokkant a Rambo-filmekkel hírnevet szerzett Carolco stúdió, bár igazság szerint A kincses sziget kalózai csupán az utolsó, meglehetősen kövér csepp volt egy amúgy is színültig teli pohárban. Mario Kassar, a stúdió vezetője esztelen költekezésével jóval előtte felélte a tartalékokat. Hazárdőr volt, aki következő szuperprodukciójával mindent egy lapra tett fel, csakhogy választását nem gondolta át túlzottan. Nem elég, hogy neki a világsikerű Total Recallt leszállító Paul Verhoeven rendező és Arnold Schwarzenegger második közös munkája, a Crusade helyett úgy döntött kalózos filmet csinál, már akkor elkezdett óriási összegekért díszleteket felállíttatni, amikor még se stáb, sőt még forgatókönyv se volt.  

A történet, urambocsá a karakterek rendes kidolgozásával a forgatás közben se vesződtek. Megelégedtek annyival, hogy a műfaj összes kliséjét (elveszett kincs, bosszúra éhes főhős, gonosz kormányzó) egy kupacra hányták. A nagy csavar, hogy a főszereplő kalózkapitány ezúttal nem férfi, hanem nő. Az őt alakító Geena Davis időközben valószínűleg azt is megbánta, hogy valaha találkozott Renny Harlinnal, akit nem csak az oltár elé, de ebbe az elátkozott produkcióba is követett. A film sztárjának leszerződtetett Michael Douglas elmondása szerint akkor kezdte azt érezni, hogy katasztrófa van készülőben, amikor a rendező a feleségének egyre nagyobb szerepet adott az ő kontójára. Talán némi hiúság is közrejátszott a döntésében, mindenesetre sietve elhagyta a produkciós hajót, mielőtt az süllyedni kezdett volna. Távozásával Harlin és Davis rájöttek, hogy szarban vannak. Könyörögtek Mario Kassarnak, hogy engedje el őket is, de szavaik süket fülekre találtak.   

cut-4.jpg

Michael Douglas helyére kezdetben egy hasonló kaliberű színészt akartak szerezni, azonban senki se akart a Davisnek végszavazó hapsi lenni, így beérték Matthew Modine-nal, aki még a ’80-as években kapott ki magának pár jobb szerepet, azóta kegyelemkenyéren élt. Renny Harlin nem esett pánikba attól, hogy húzónév nélkül maradt, sőt akkora pénzszórásba kezdett, hogy attól még Mario Kassarnak is kikerekedhetett a szeme. Kezdetnek leromboltatta az addig felhúzott díszleteket és neki tetszőeket építtetett a helyükre. A stúdió nyaka körül ekkor már egyre jobban szorult a hurok, így Harlinnak a saját pénzéből kellett fizetnie a forgatókönyvírókat, hogy új sztorit költsenek elképzelései köré. Nem tette könnyebbé a helyzetet, hogy a rendező, amit csak lehetett, azt élesben akart leforgatni, méghozzá legalább három szögből egyszerre. A stáb egy részét ő rúgta ki, mások maguktól mentek el. Ehhez jöttek hozzá olyan apróságok, mint az, hogy mikor a feleségével Máltán megkívánták a V8 zöldségitalt, nem ám lementek a boltba, hanem hozattak Amerikából egy kamionnyit. Mindezek után az lett volna a csoda, ha marad egyáltalán pénz a produkciós kasszában.       

cut-5.jpg

Mire A kincses sziget kalózai eljutott az utómunkákig, a Carolco bemondta az unalmast. Az MGM stúdió, melynek le lett passzolva, minimalizálni kívánta a veszteségeket, ezért nem költöttek olyasféle luxusra, mint amilyen a marketing. A csodában reménykedve csak úgy a mozikba küldték és csöndben végignézték, ahogy hipergyorsasággal kimúl. Meglehet tehettek volna azért, hogy a film annál a szánalmas 10 millió dollárnál többet termeljen az amerikai kasszáknál, de feltételezésem szerint a döntéshozók megnézték és rájöttek, hogy ez bizony már veszett fejsze nyele. De mi is lehetett az konkrétan, amitől erre a következtetésre jutottak? Nos, ott volt mindjárt Geena Davis, akinek el kellett volna vinnie a hátán a filmet, csakhogy szegénykéről az első pillantásra lerí, hogy minden, csak nem akcióhős.

Hiába léteztek a valóságban női kalózkapitányok, ezzel a jellegzetes férfiszereppel Davis egyszerűen nem tud mit kezdeni, és jól láthatóan a forgatókönyvírók se tudtak. Mentségére szóljon, hogy olyan siralmasan béna mondatokat adnak a szájába, amikért a helyében a szerzőt a saját írógépével vertem volna agyon. Szerencsétlen asszony azért próbálkozik és férjura nem is kíméli, de a játéka így is rémesen erőltetett. Keménykedései azonnali röhejbe fúlnak, dívai magasságokba emelése pedig hasonlóképp kudarcot vall. Pedig jó színésznő, azonban ide kb. annyira illik, mint apáca a kuplerájba. Képtelen feloldódni és így hitelessé se tud válni. A mellé ültetett Matthew Modine mérsékelt sármjával is jó főhős lehetne, őt viszont Harlin teljesen háttérbe szorítja. A szerelemtől, vagy az Isten tudja mitől megszállva a rendező mindent Davis nyakába varr nem látva, hogy ez túlmutat a képességein. Az akciójeleneteket is inkább túlélni próbálja, mint játszani bennük. Legközelebb már rutinosabb volt, azonban a szintén Harlinnal forgatott Utánunk a tűzözön se váltotta be a hozzá fűzött reményeket, a két egymást követő bukás pedig maga alá temette Davis karrierjét és a házasságát is. 

cut-2a.jpg

A rendező korábban olyan jól sikerült műfajfilmeket készített, mint a Die Hard 2 vagy a Cliffhanger, viszont most, ha épp nem akciójeleneteket kell levezényelnie, teljesen leblokkol, kínlódik. Az egy dolog, hogy A kincses sziget kalózaiból hiányzik a régi kalandfilmek bája, de az a lélektelenség, ami áthatja, már súlyos. Az egyedüli, ami ad neki némi hangulatot az John Debney zenéje, azonban még ebből is hiányzik egy igazán markáns főtéma. Nincs feszültség és legfőképp valaki, akinek szurkolni lehetne. Az, hogy főhősünk a saját haldokló apját skalpolja meg a kincsestérképért, nem a legjobb alap, hogy megkedveljük őt. Legalább a főgonosz egy szórakoztató ripacs volna, ahogy az egy ’90-es évekbeli tisztességes akciófilmtől elvárható, azonban még ennyi sincs benne. Frank Langella jobb híján úgy hörgi végig a filmet, mintha külön pénz járna érte. 

Az akció látványossága annak ellenére nem menti meg a filmet, hogy ez az egyetlen, amivel törődtek. Amit kínál, az nem több egy steril kaszkadőrshownál, amiben a színészek úgy téblábolnak, mint elefánt a porcelánboltban. A robbanások igaz tényleg irdatlanul nagyot szólnak és Harlin olyannyira nem spórol velük, hogy a film az utolsó harmadára egyetlen gigászi akciójelenetté áll össze, mégis azon kaptam magamat, hogy a tévé előtt egy ronggyal játszó két kiskutya látványa jobban leköt a végtelenül elnyúló, érdektelen tűzijátéknál. A legnagyobb dicséret, amit A kincses sziget kalózaira mondani tudok, hogy annyira nem borzalmas, mint a következmények, amikkel az elkészítése járt. Ettől még persze joggal bukott meg. A Karib-tenger kalózai meglepetéssikeréig nem is mert senki Hollywoodban kalózosat játszani, utána viszont ennek köszönhetően hozzánk is eljutott végre Harlin hírhedt filmje és kapta meg a roppant fantáziadús magyar címet, mely végülis méltó bélyege.  

ÉRTÉKELÉS: 40%

A bejegyzés trackback címe:

https://filmekapolcrol.blog.hu/api/trackback/id/tr9112031259

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

victor vacendak 2016.12.13. 06:26:45

A Carolcoról Vajna bácsit kéne megkérdezni, én azt mondom a nagy bukták ellenére elég jól áll jelenleg anyagilag... (egyébként igaz, hogy ez a film volt az utolsó koporsószög, de szinte minden sikerfilmen is buktak, pl. a T2-n is)

UI: A Final Fantasy: Spirits Within után a Square, a Titan AE után a Fox Animation, a Battlefield Earth után a Franchise Pictures térdelt le, a One From The Heart miatt pedig Coppola cége, a Zoetrope kért csődvédelmet. A Life of PI csődbe vitte a Rhythm and Hues-t, a Superman IV pedig a Cannont. A Rise of the Guardians után a DreamWorks kirúgta az alkalmazottak negyedét, a klasszikus Cleopatra miatt meg pár hétre bezárt a 20th Century Fox, a New Line Cinema pedig a Golden Compass miatt vesztette el a függetlenségét. A ma már kultuszfilmnek számító Wonderful Life pedig a Liberty Filmsnek vetett véget (az első filmjük után muszáj volt eladni a céget a Paramountnak).

Lazók György · https://filmekapolcrol.blog.hu/ 2016.12.13. 07:50:23

@victor vacendak: Vajna ennek a filmnek a bemutatására már kiszállt a Carolcoból és saját stúdiót alapított. Amúgy szép kis lista, hozzácsapnám még a Heaven's Gate-et, aminek a bukása miatt a United Artists az MGM tulajdona lett.

exilis 2016.12.13. 08:41:04

A Karib tenger kalózai után jutott el hozzánk?? Én láttam annó, már nem emlékszem moziban vagy dvd-n, de arra viszont igen, hogy még a TV-ben is nyomták a reklámjait, szóval nem volt ez annyira WC-n lehúzott produkció mint amennyire te láttatni szeretnéd.

zsoci 2016.12.13. 08:41:23

Azért Gena Davis az Utánunk a Tűzözön-ben kifejezetten jó.

Lazók György · https://filmekapolcrol.blog.hu/ 2016.12.13. 08:54:46

@totorohun: Úgy rémlik, hogy a Tv2-n volt a premierje, moziba nálunk sose jutott el. A már jó rég nem kapható DVD-re is azt hiszem, hogy a Tv2-s szinkron került.

@zsoci: Jobb volt, mint itt, de közel se annyira, mint például Az alkalmi turistában, amiért az Oscar-díját kapta.

Sütemény1975 2016.12.13. 09:01:29

a poszter nyilvan nem hallotta a filmzenet, mert van főtema, tobb variacioban is. legfeljebb nem teccik neki. debney egyik legjobb akciozeneje.

Lazók György · https://filmekapolcrol.blog.hu/ 2016.12.13. 09:10:35

@Sütemény1975: Nem azt írtam, hogy nincs főtéma, hanem, hogy hiányzik egy igazán markáns főtéma. Debney egy ügyeskezű iparos, de azért nem egy Hans Zimmer kaliberű zeneszerző.

t0thl 2016.12.13. 09:15:19

Az utánunk a tűzözön nekem is tetszett. Nem értem miért volt bukta.. :D

chrisred 2016.12.13. 09:33:34

@zsoci: És annak is Harlin volt a rendezője. Tehát nem ez volt a probléma, hanem hogy ez a kalózos sztori összevissza zagyvaság lett.

Nevem Earl 2016.12.13. 09:44:16

Vótmá, hogy a Carolcóban azért a mi Vajna Andrásunk is vígan tevékenykedett? Ott szerezte meg az első szivarjait. :D

Treff Bubi 2016.12.13. 10:08:40

Az Utánunk a tűzözön nekem is bejött, főleg Brian Cox karaktere, amit aztána Bourne-filmekben hasznosított újra. Szerintem egyébként Geena Davis alapvető problémája, hogy bitang magas nő, ha jól tudom, bőven 180 felett. Egyszerűen ilyen adottságokkal, ha csak nem színészóriás (is) valaki, nagyon nehéz nőként jó filmekben jó szerepket elcsípni.

LondoniTódi · http://greenwichlakas.blog.hu 2016.12.13. 10:34:03

OFF
építettet: Nehéz szó, gondolom építtetett akart lenni...
ON

menjünk a moziba be 2016.12.13. 10:50:42

@ "ott volt mindjárt Geena Davis, akinek el kellett volna vinnie a hátán a filmet, csakhogy szegénykéről az első pillantásra lerí, hogy minden, csak nem akcióhős."

Ezt azért nem írtam volna le mert hatalmas öngól.

Ugyanis pontosan a következő filmjében, következő évben, a The LONG KISS GOODNIGHT-ban az addig volt valaha legkeményebb akcióhősnőt alakította! Olyannyira hogy az a szerep eredetileg Stallonera lett volna írva !

és a 4 evvel korábbi Thelma & Louise-ban se épp szende szüzet játszott amiért meg Oscarra is jelölték.

fátum 2016.12.13. 11:00:54

@victor vacendak: Hollywoodban szinte minden sikerfilm veszteséges, hogy kevesebb adót kelljen fizetni. Ezt hívják hollywoodi könyvelésnek.
index.hu/kultur/cinematrix/2013/10/17/hollywood_mocskos_kis_titkai/
en.wikipedia.org/wiki/Hollywood_accounting
Ezért töltök le nyugodtan minden hollywoodi filmet. Tolvajtól lopni nem bűn. :-D

menjünk a moziba be 2016.12.13. 11:11:37

@ Azért ha mar bukásáról szol az írás illene beleírni az ADATOKAT, mert így az hogy 10 milliót hozott 1995-ben nem jelent semmi.

80-95 millióba került és 9 milliót hozott össze csak.

(Összehasonlításnak hogy drága volt-e, akkoriban a blockbuster filmek már 54 millió dollárba kerültek)

Ezt ki lehetett volna bírni egy Terminator 2, Rambo, Basic Instinct sikerek után. Különösen hogy Kassar siker filmjei filmje addig átlagban hoztak 115 millio $-!!! Tehát hogy még a teljes bukás is bele kellett volna hogy férjen.

1 szó mint 100 itt nem az egyetlen film miatt mentek tönkre!
Úgy pontosabb hogy mar a csőd közelében csak azért is reckiroztak mert hat addig úgyis hoztak a filmje 100+ milliót.

A rendezőről meg annyit hogy eddig több mint 1 milliárd dollárt hoztak a filmjei...Hát minden csak bukás.

_____
www.nytimes.com/1996/03/31/movies/debacle-on-the-high-seas.html?rref=collection%2Ftimestopic%2FBrick%20Top%20Productions%20Inc.&action=click&contentCollection=business&region=stream&module=stream_unit&version=latest&contentPlacement=2&pgtype=collection
____

youkamp 2016.12.13. 11:31:16

Szerintem egyáltalán nem gáz a film. A hölgy pedig kifejezetten jól (helyenként nagyon jól) oldotta meg az akciójeleneteket. Számomra hiteles volt a szerepben. Jó ötlet volt hölgy kalózkapitány köré építeni a történetet. Ja, hogy klisékből építkeztek. Na bumm. Végül is mit várunk egy kalózos filmtől? Szórakoztasson, ez a lényeg. Nem filmkritikusoknak készítik őket.

dunántúli gyerek 2016.12.13. 13:07:45

*érdekes hogy a karib tenger kalózai meg sikeres lett, pedig tulképp egy rakás szar, és egyre szarabb lett minden része

jó kalózos filmet nem is igen tudok...a black sails sorozat elég jó (sokkal sokkal jobb mint a woodoo varázslós transzfesztita prosti festettszemü 'kalóz' johnnny depp broáf)

Asuka02 2016.12.13. 14:47:05

Hát én baromi jól szórakoztam, miközben olvastam. :D Ennyire pontosan és kiszámítottan felróni a bűnöket, kb. mint a bíróságon, mint amikor a vádlottal szemben ismertetik a lajstromát. :D

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2016.12.13. 14:49:48

@dunántúli gyerek: Az első része kellemes volt. A 2. moziban láttam, a 3. torretnéka volt, de még azt sem érte meg.

Lazók György · https://filmekapolcrol.blog.hu/ 2016.12.13. 14:52:59

@menjünk a moziba be: Ahogy írtam is, az Utánunk a tűzözönben már rutinosabb volt, de engem (és a bevételek tanulsága szerint az akkori közönséget se) győzött meg teljesen továbbra se Geena Davis, mint akcióhős. A Thelma és Louise-ban jó volt, de az elsősorban egy drámai szerep volt, amiben Davis sokkal inkább otthon van, mint mikor azt kell elhitetnie, hogy nála keményebb csajt még nem hordott a hátán a föld.

Az adatok, amiket hiányolsz, ott vannak a cikkben. Mindjárt az első bekezdésben, hogy közel mennyibe került a film. Pontos számot azért nem írtam, mert egyes források szerint 98 millióba, míg mások szerint 115-be. Bevételi szinten mind az imdb, mind a boxofficemojo 10 milkót ír, nem 9-et. Az szintén le van írva a posztban, hogy Kassar miatt a stúdió eleve nem a legjobb anyagi helyzetben volt, a film pedig csak a végső döfést vitte be.

Alick 2016.12.13. 15:51:22

Láttam már rosszabb filmet is... és nem a Sharknado-ra gondolok. :)

egy Hun vagyok Hunniából 2016.12.13. 16:15:36

Annyira nem is lett orbitális a bukta. Az IMDb-n 5.6 on áll.Ráadásul más is nekilendült egy filmnek dettó a sikeresség ugyanilyen filmcímmel 2006-ban Az 2.2 ig jutott az IMDb-n. :-D

tnsnames.ora 2016.12.13. 21:30:18

Nem értem, hogy nem lehet áradozni az Utánunk a tűzözönről, ahogy a kommentszekcióban is sokaknak tetszik negatív felhang nélkül. Minden idők egyik legjobb akciófilmje, popcorn-mozija, szvsz. Ha csak hallok róla, azonnal iziben megnézem (ahogy most is) ismételten merthogy annyira szerettem, annyira akárhányszor nézős, annyira precízen jól ki van töltve a kétórás játékidő. Mennyi ötlet, mennyi poén van a filmben, rögtön a kezdetektől fogva (tószt, amnéziás-poénok, répavágás, rókázás-topik, állatsegg-nyalogatás topik). Mindez megfejelve Jason Bourne, Ponyvaregény feeling-felidézéssel laza - ám hitelességet nem csonkító permanens humorfröccsel leöntve. Mára szerintem szinte teljesen kihalt a nemcsak látványra meg vérre utazó akciófilm. Nálam abszolút a Die Hard 2-vel van egy súlycsoportban. Amiről tudtam, hogy Harlin rendezte, de, hogy ezt is azt nem raktam valahogy össze, ahogy Geena Davies beágyazottságáról sem tudtam (amiértis köszönöm az idevágó infókat). Lehet hogy itt lett meg a gyümölcse a Cutthroat Island (bukás) tanulságainak.

Ami a másik vonalat illeti, hány meg hány film bukik odaát, amit Európában meg szeretnek: lásd Sylvester Stallonés Oscar-t, vagy az Office Space-t (ami már-már kultfilm lett, akár magyar szinkronosan, akár feliratosan eredeti hanggal, ami azért ritkaság számba megy).

grainos1 2016.12.13. 23:34:15

Az Utánunk a tűzözön speciel egy piszok jó kis akciófilm, amiben Geena Davis igencsak jól játssza az amnéziás bérgyilkosból lett családanya szerepét.

dunántúli gyerek 2016.12.14. 01:22:16

@tnsnames.ora: @grainos1: Nekem mindig kimaradt az Utánunk a Tüzözön, így most a kommentek miatt belevágtam.

Fegyelembe véve hogy 20 éves film, közepesen szar film. Végignézni nyilván nincs kedvem most hogy 40 percet megnéztem belőle. Mai szemmel értékelhetetlen a film teljesen.

Akciófilmnek nem nevezném, mondjuk akcióvígjáték olyasmi mint a 2 tüz között Schwarzeneggerrel csak az sokkal jobb. A színészi játék elképesztően rossz, ami főleg azért meglepő, mert Sam Jackson ugyanebben az időben nyomta a Jackie Brown-t, DieHard 3mat, Pulp Fictiont, ebben a filmben meg nagyon rossz, bár Gina Davis nála is rosszabb, a többiek meg c kategóriás statiszták.

Az első 40 percben egyelőre gagyi akciójelenetek, laposabbnál laposabb 'poénok' és a gagyi szinkron tünt fel.

dunántúli gyerek 2016.12.14. 01:32:59

@tnsnames.ora: 'Mindez megfejelve Jason Bourne, Ponyvaregény feeling-felidézéssel laza - ám hitelességet nem csonkító permanens humorfröccsel leöntve. '

.......ROTFLWTF? Miiiiivan? Te tuti csaj vagy. Nyomokban sincs semmi Bourne-feeling mert technikailag ez a film megagagyi, a Bourne filmek meg korrekt akciók nem vígjátékok. A Ponyvaregényben poénok is voltak, meg színészi alakítások, itt mind2 hiányzik.

Leginkább Két tüz között utánérzése van a filmnek, csak annál is sokkal gagyibb a megvalósítás és még Schwarzenegger-JamieLeeKertész is sokkal viccesebb mint itt Sámueldzsekszon és GinaDavis. Közepes B film, nem tudtam h a nagy filmek között Sámuel ilyenekből fizette a lakbért.

'Nálam abszolút a Die Hard 2-vel van egy súlycsoportban.' - Na ez már oké, mert a diehard2 is egy ritka szar B film...a trilógiának mélyen a legalja.

dunántúli gyerek 2016.12.14. 01:39:18

@Lazók György: 'az Utánunk a tűzözönben már rutinosabb volt, de engem (és a bevételek tanulsága szerint az akkori közönséget se) győzött meg teljesen továbbra se Geena Davis, mint akcióhős.'

- te jó Isten ha ebben a filmben rutinosabb volt el sem merem képzelni milyen lehetett előtte....ennél már max DobóKata-DolphLundgren-Seagal leszálló ági filmjeiben gagyibb a 'színészi előadás'. De az már ZS kategória.

tnsnames.ora 2016.12.14. 02:07:18

@dunántúli gyerek:
* Fickó vagyok. Ez nem jött be. ;)
* 40 oerc alapján nehéz sziklaszilárd véleményt mondani. Csak annyi lehet jogos, hogy kár tényleg továbbnézned a filmet, ha 40 perc alatt ennyire nem tudtál ráhangolódni.
* Én csak feeling-felidézést mondtam az amnézia meg káromkodós f*szméregetések kapcsán. Nyilván nincs egy súlycsoportban ez a film egyikkel sem. De fájdalmas is lenne az élet, ha minden film a Ponyvaregényre hajazna. Más megközelítések is rejthetnek potenciált.
* Speciel a Két tűz között meg szerintem elviselhetetlen gáz film, de nagyon. Abszolút nem tartom érvényes összehasonlítási alapnak.
* A Die Hard2 mint "mélypont"-tal szerintem aszimptotikusan közel egyedül vagy a világban, ismerve a 4,5-öt - pláne, hogy mivel nem trilógia maga a franchise... ;)
* Kvázi sosem nézek szinkronosan filmet, kizárólag csak eredeti hanggal, erősen ignorálom milyen a magyar szinkron, semmennyit nem tud befolyásolni az eredeti film vonatkozásában. Lehet, hogy itt hibáztál eleve nagyon nagyot, hogy szinkronosan fogtál bele.
* Egy akciófilmnél nálam nem kötelező elvárás a poén-nélküliség. Míg az akció-vígjátékok műfaja egy "kicsit" arrébb van.. Pont erről szólt volna a kommentem, hogy lehet elegancia meg ötletesség is egy akciófilmben, a tesztoszteron-bombán túl is, amivel persze nem kell egyetérteni.
* Meggyőzni nyilván nem akarlak, itt én most a többséghez tartozom szerencsére, míg te másodmagaddal vitatod a film erényeit, Die Hard 2 ítéleted alapján nem feltétlen mérlegelendően (számomra).
* Azt az egyet el tudom fogadni, hogy évtizedek távlatában a korábbi filmek tudnak lassabbnak érződni, a nézőközönség meg "kiégettebb"-nek lenni a korábbiak lassúbb tempójára. Jó attitüddel, megfelelő hangulati hozzáállásal azonban az ilyen gondok áthidalhatók. Ezért élvezhető akár egy néma film is (még manapság is).

dunántúli gyerek 2016.12.14. 03:08:18

Na jó végignéztem, így módosítanom kell a véleményemet. A 2. óra határozott javulást hozott, volt pár jó poén is, egyszer simán megnézhető akciómozi.

Emellett a látványtechnika 1996os szinten sem túl jó, Sam Jacksonnak meg sosem láttam gyengébb alakítását. A történet nincs túlbonyolítva, olyan mint egy közepes SSeagal film, nem annyira rossz mint a Dobókatás-püffedtfejü korszaka, de nem annyira jó mint a legjobb 3-4 Seagal film (Ölve vagy halva, Nico stb.).

dunántúli gyerek 2016.12.14. 03:20:16

@tnsnames.ora: 'Egy akciófilmnél nálam nem kötelező elvárás a poén-nélküliség. Míg az akció-vígjátékok műfaja egy "kicsit" arrébb van..'

- most h megnéztem az egészet, ebben igazad van, én sem tartom a DieHard-okat akcióvígjátéknak az egysorosok miatt, úgyhogy ez sem az.

'Azt az egyet el tudom fogadni, hogy évtizedek távlatában a korábbi filmek tudnak lassabbnak érződni, a nézőközönség meg "kiégettebb"-nek lenni a korábbiak lassúbb tempójára.'

- éppen ezért, és SamJackson miatt emlegettem a korban közel álló JackieBrownt, Ponyvargényt, DieHard3mat, amiket már 20x láttam és sosem éreztem őket lassúnak v. unalmasnak.

Sőt az is OK ha egy filmnek nem 100 millió dollár a ktgvetése, csak akkor minek felrobbantani mindent az olcsóbbik benzines technikával, meg lehetett volna írni máshogy is. Szerintem a gagyibb Seagal filmek stábja dolgozhatott ezen a filmen (vagy nem) mert sok a hasonlóság és a gonosz B színészek közül 2 tutira szerepelt Seagal mellett is.

tnsnames.ora 2016.12.14. 09:09:49

@dunántúli gyerek:
* Közben én is belesasoltam a szinkronba, mivel ez speciel dual-audiós verzióban van meg. Hát az tényleg gagyi. Geena magyar hangja eleve roppant mód nagyon taszító. Számomra egy rossz szinkron egyébként teljesen tönkre tud tenni egy filmélményt, de annyira, hogy kínozni lehet vele az embert. Émlékszem a TBBT magyar verziójába egyszer véletlenül belehallgattam, és másodperceket bírtam belőle, akkora retenet volt nekem. Pedig ez nem volt mindig így, akárcsak az időben közelebbi Die Hard3-ot nézve is mennyivel lendületesebb szinkronosan.
* Szerintem 1996-os szinten, főleg az e posztban tárgyalt ultrabrutál bukta után, korrekt a látványvilág. Nyilván nem azt mondom, hogy továbbfokozhatatlan, de CGI-mentes(?) verzióban símán elmegy, szódát sem kell rá innom.

dunántúli gyerek 2016.12.14. 10:10:21

@tnsnames.ora: Azért fura hogy nem lett jó a szinkron, mert SamJacksonnak amúgy azt hiszem az a magyar hangja aki máskor (a nevét nem tudom). A csaj szinkronhangja meg a Nicsak ki beszél! női hangja nem tudom ki ő de eléggé idegesítő.

Jó 10 éve én sem nézek már szinkronos filmeket de ezeket a régiségeket többnyire még magyar szinkronnal láttam, és amit először magyarral láttam ott volt hogy az eredeti bénábbnak tünt (pl. Die Hardok), ez főleg a szóvicces filmeknél van így.

Jerryco 2017.05.11. 00:52:48

@Sütemény1975: Ebben veled értek egyet. Az "Átvágott torkok szigete" azon kevés filmzenei cd-k listáján szerepel, amelyekért kiadtam pénzt a Virgin -megastore-ban. Van főtéma és még most is bármikor vissza tudom énekelni, annyira telitalálat. Nálam ez az egyetlen értékelhető a filmből. Egyszer még befüvezve is adtam neki egy esélyt, de annyira szar és unalmas volt, hogy frankón, kijózanodtam a végére. El se bírtam mosolyodni rajta.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.03.16. 15:16:42

Utánunk a Tűzözön tényleg jó lett.

David Sumner 2020.02.05. 10:45:10

Hétvégén olvastam a Crusade forgatókönyvét. Zseniális, nagyon tetszett, hogy a kereszteseket és az arabokat sem feketén vagy fehéren ábrázolta, mindkét oldalon akadtak hősök és gyilkosok is, miközben kalandfilmként is nagyon lendületes. A lovagok oldalán a főhős féltestvére, Emmich gróf (Gary Sinise) a legutálatosabb, akit a gróf egyre jobban utál a vérengzései miatt, míg az araboknál a hercegnő (Jennifer Connelly - Leilának hívják, erős verhoeveni nőalak, úgy évődik szerelmesen a főszerplővel, mint Leia hercegnő Han Solóval) apja békét kötne a Jeruzsálembe (megjegyzem, a város gyönyörűen néz ki Walon Green (Vad banda) és Gary Goldman (Total Recall) leírása alapján, de ez igaz egy francia szőlőültetvényre és egy bari-i tengerparti rabszolgaflottára is.) vonulókkal, ellentétben a szövetsége, Djarvat szerint ez képtelenség, a dühe pedig gyilkosságba és magánháborúba sodorja a népeket. mellett leginkább a főhős alakján keresztül a mítosz és a valóság ellentétére is rávilágít. Hagen nem tartja magát hősnek, csak belecsöppen az egészbe, a körülmények vagy a hazugságok, intrikák miatt látja őt úgy a legtöbb ember, mintha szent megmentő lenne, holott egyszer különösen csak a saját túlélése miatt választja ezt a nem kívánt szerepet. (A főhős és a zsidó csaló, Ari (John Turturro) közötti dinamika meglehetősen buddy movie-s, ő a kötelező vicces sidekick a hős mellett, akinek viszont helyén van az esze.) Elég meredek cucc, rögtön egy pedofil apáttal nyitunk, aztán agyagtálba dobott herékkel folytatjuk és kannibalizmus is van és a szamárba varrt, hiénák martalékának szánt Svarci is igaz, de ezek az elvakultakhoz kötődnek, maga a végső csata olyan, mint a Vad banda mexikói leszámolása szablyával, handzsárral, görögtűzzel, Szent Sír-templomos tömeghisztériával, háton cipelt, csodának vélt Szent Kereszttel, tehát a balos Verhoeven nem dicsőíti, hanem elítéli az erőszakot, maga Hagen (Schwarzi) is egy egyszerű földműves, aki csak túl akar lenni az egészen, így Schwarzi is bukott egy jó lehetőséget, mert olyan figurát játszik, akit elkapnak, bebörtönöznek, eladnak rabszolgának, a saját találékonyságára és vérére-verejtékére hagyatkozva tud csak "relucant" heróvá válni, így ez a szerep fél lábbal már az Ítéletnap depressziós zsarujához közelített volna.

Lazók György · https://filmekapolcrol.blog.hu/ 2020.02.06. 10:57:56

@David Sumner: A leírásod alapján csak jobban sajnálom, hogy nem készült el a film. Méltóbb hattyúdal lett volna a Carolconak, mint ez.

David Sumner 2020.02.06. 12:50:00

@Lazók György: Publikus infó, úgyhogy küldöm a forgatókönyv mind a 134 oldalát PDF-ben: stephenbatchelorblog.files.wordpress.com/2017/01/crusade.pdf

Azt hittem, hét lakat alatt őrzik, merthogy a jogok máig Schwarzinál vannak, aki anno visszavásárolta azokat egy '90-es évek végi újabb nekifutás reményében, de akkor meg 9/11 szólt közbe. És a "nála vannak" után úgy tűnt, a netre sem engedett fel semmit a kormányzó úr, de ezek szerint nincs így minimum 3 éve.
süti beállítások módosítása