Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Filmek a polcról

Filmek a polcról

Öt elbaltázott filmtrilógia

2018. november 03. - Lazók György

trilogia-1.jpg

Egy jó filmet is nehéz összehozni, hát még hármat, mégis rendszeresen meg szokták kísérteni a sorsot a trilógiává bővítéssel. Fel se fogják a legtöbben, hogy mit vállalnak magukra. Ha történetileg nem is szorosan egybefüggő filmekről van szó, a trilógiává válással egy lezárt egységbe rendeződés igénye jár kimondatlanul is együtt. Ez, mint tudjuk, nem mindig szokott megvalósulni akkor sem, ha az alkotógárda nem változik. Azt, hogy eljuttassák szereplőiket egy végpontra olykor feláldozzák azért, hogy nyitva hagyják a lehetőséget folytatások újabb sorának. A készítőknek gyakran eleve fogalmuk sincs trilógiájukkal hová is akarnak eljutni azt a bankot leszámítva, ahol a fizetési csekkjüket beválthatják. Ha nincs terv a trilógia mögött, na ekkor szoktak rosszabbnál-rosszabb döntések születni, az ember pedig értetlenül nézi, hogyan lett a várt csúcspontból mélypont. Megpróbáltam utánajárni annak, hogyan ásták ki az alábbi, közismert trilógiák maguknak azt a gödröt, melybe a cél elérése előtt belezuhantak.  

 

Robotzsaru (1987/1990/1993)

trilogia-2.jpg

Paul Verhoeven szatirikus élű, ultrabrutális sci-fi akciófilmjével az Orion stúdió csak a Terminator sikerét szerette volna meglovagolni, ám mikor a reméltnél is jobban bejött a számításuk, sietve igyekeztek újabb bőröket lehúzni róla. A Robotzsaru 2 nehezebb szülés volt, mint azt előre gondolták. Előbb Paul Verhoeven lépett le Total Recallt forgatni, majd az eredeti írók is elveszítették az érdeklődésüket. Jon Davison producer ezek után a merész képregényeiről elhíresült Frank Millerre bízta a folytatás megírását, akinek a munkáját lelkesen fogadták, majd úgy, ahogy volt az utolsó pillanatban kukázták. A forgatás megkezdése előtt egy héttel Tim Hunter rendező a tarthatatlanul szűkös határidőre hivatkozva búcsút intett. Vésztartalékként lépett a helyére az idős Irvin Kershner, A birodalom visszavág direktora, akinek volt gyakorlata hasonló helyzetek megoldásában. A második résszel meg akarták őrizni az első sajátos humorát, de, mint sok minden mással, ezzel is túlzásba estek. A Robotzsaru 2 idején az Orion stúdió már csődközelben volt, ami az egyből előkészületbe helyezett harmadik résszel be is következett. A két évig dobozban tartott filmet mintha csak a kétségbeesés szülte volna. Másodvonalbeli rendezője, Fred Dekker szabad kezet kapott azon az áron, hogy alacsony korhatárra szabja alkotását, ő pedig már meg se próbálta megtartani az alapfilm hangvételét. A rajzfilm-sorozat felé mozdult. Frank Miller forgatókönyvét még drasztikusabban átírták, mint előzőleg, a költségvetést pedig meghúzták. Peter Weller inkább a Meztelen ebédet forgatta David Cronenberggel, így az ismeretlen Robert John Burke húzta magára a robothacukát, amit fájdalmas volt viselnie, mivel arra nem vették a fáradtságot, hogy átalakítsák azt az ő testalkatára. A széria másik veteránja, Nancy Allen megölette karakterét, de abból a hatalmas égésből, melyet az agyatlanra hangolt Robotzsaru 3 jelentett, így is kijutott neki. Dekker azóta nem rendezett más filmet, a franchise pedig egy rosszul elsült remake-kel igazolta, hogy az elkövetett hibákból nem sikerült a mögötte állóknak tanulniuk.

 

Pókember (2002/2004/2007)

trilogia-6.jpg

Ma már nehéz elhinni, hogy a képregény-filmek, ezen belül is a Marvel szekere milyen döcögősen indult. A Sonynál is azt hitték, hogy a kiadó katalógusából csak Pókember ér valamit, ezért nem is kértek a többi képregényhős jogából, amit 25 millió dollárért a Marvel cakk-pakk felajánlott a stúdiónak. A független filmesnek számító Sam Raimi kreatív irányítása alá rendelt adaptáció a trendteremtő X-mennél is nagyobb sikert aratott. Még az elsőre furcsa választásnak tűnő, jóllakott óvodás fejű Tobey Maguire-t is megkedvelték a címszerepben. A folytatást még jobban szerették, azonban a közelgő válságot megelőlegezte, hogy a készítése közben Raimi csúnyán összeveszett régi barátjával, Danny Elfmannel. Az első két rész zenéjét szerző Elfman szerint Raimire szörnyen negatívan hatott a Pókember-filmek megalkotása. A harmadik rész sorsát a rendező elszállása és a stúdió külön követelései azelőtt megpecsételték, hogy egy képkockát is leforgattak volna belőle. A mellékszálakkal amúgy is túlterhelt filmbe még beleerőltették Venomot is, akiért Raimi nem volt épp oda. A Pókember 3 majdnem két és fél órás, mégis az akciójeleneteket leszámítva semmire se szán elég időt. Jól látható, hogyan tört meg Raimi a nyomás alatt, ugyanis a film a szemünk előtt esik szét. Mialatt a legkedveltebb szereplők is ellenszenvessé válnak egymást követik az olyan bugyuta fordulatok (pl. Harry Osborn amnéziája; Peter Parker táncos emóvá vedlése), amik jogosan vetik fel a kérdést, hogy mi az ördög járt a készítők fejében? Raimi is kénytelen volt utóbb elismerni, hogy trilógiája a mélyponton ért véget. Egy negyedik résszel szeretett volna szépíteni, ám mikor nyilvánvalóvá vált, hogy a stúdiónak és neki megint csak mások az elképzelései, feladta. A Pókember 3 kicsinálta Tobey Maguire karrierjét, Sam Raimi pedig tartósan sosem jött ki abból a kreatív válságból, amibe a filmmel került.

 

Keresztapa (1972/1974/1990)

trilogia-4a.jpg

Mikor a mozikba került Francis Ford Coppola mesterműként üdvözölt gengsztereposza, az író-rendezőnek eszébe se jutott, hogy a Corleone-család történetét tovább szövögesse. A stúdió másképp vélekedett, de, ha már rávették, nem adta kevesebbre annál, hogy elkészítse minden idők legjobb folytatását. A keresztapa II egyszerre meséli el Vito Corleone felemelkedését és vele párhuzamba állítva, fia, Michael egyre kíméletlenebbé válását, ahogy építi maffiabirodalmát, ami személyes bukásához vezet. A második rész lefedve a múltat és meghatározva Michael Corleone sorsát, nem hagyott se túl sok lehetőséget, se igényt maga után egy trilógiazáróra. Egy harmadik Keresztapa-filmet csak akkor lett volna értelme megcsinálni, ha pontos elképzelésük van arra, hogyan is akarják a pokolian magasra rakott lécet elérni. A stúdiófőnökök éveken keresztül nyüstölték Coppolát egy harmadik résszel, amit kis híján Stallone készített el a '80-as években. Mikor az állandóan anyagi gondokkal küszködő rendező végül beadta a derekát, lényegesen kevesebb időt és pénzt kapott a film kidolgozására, mint, amire igényt tartott. A főszerepet játszó Al Pacino is úgy látta, hogy a megváltást kereső Michael elég hajánál előrángatott ötlet volt, amit olyan ballépésekkel súlyosbítottak, mint Robert Duvall kiírása - állítólag túl magas gázsit követelt - valamint, hogy a női főszerepre Coppola színészileg antitalentum lányát, Sofiát szerződtette. Mindezek dacára A keresztapa III-nak vannak jobb pillanatai, Pacino mellett Andy Garcia és Eli Wallach is emelik a rangját, ám a közelében sincs a filmtörténeti értékű első két résznek. Egy átgondolatlan és felesleges toldalék, ami a stúdiót leszámítva nem hiányzott senkinek.

 

Jurassic Park (1993/1997/2001)

trilogia-5.jpg

Steven Spielberg dinólázt kiváltó filmje mintául szolgált az elkövetkező évek szuperprodukcióinak, melyek sajnos csupán a komputeres trükköket próbálták ellesni belőle. A földrengető kasszasiker kikényszerített egy folytatást az alapul szolgáló regényt író Michael Crichtonból is, melynek megjelenése után Spielberg se húzhatta ki magát a kötelesség alól. Már csak azért se mert tartozott egy filmmel a Universal stúdiónak, amit Az elveszett világgal törlesztett. A folytatás hiába helyezte a középpontba az első rész közönségkedvenc mellékszereplőjét, a Jeff Goldblum alakította káoszkutatót, meglátszott, hogy az alkotók csak azért csinálták meg a filmet, mert azt várták el tőlük. Spielberg rutinja akkoriban szerencsére még elég erősen működött ahhoz, hogy látványos szörnyfilmként Az elveszett világ úgy is megállja a helyét, hogy a végére szándékosan önmaga paródiájává vált. Ennyi jót se lehet elmondani a harmadik filmről, melynek készítéséből Spielberg már csak producerként vette ki a részét. A helyére beugró Joe Johnstonnak jutott a feladat, hogy a rengeteg elvetett ötletből egy filmre emlékeztető valamit szüljön. A legendásan kaotikus forgatás alatt napról-napra írták a történetet úgy, hogy maguk a színészek se voltak már biztosak benne, hogy ki az, akit játszanak. Sok rémes és bődületesen értelmetlen elképzelés jutott ekképp be a végső változatba egy röhejes álomjelenettől kezdve a T-Rex megalázó kinyírásán át a Robinson Crusoe-hacukába öltöztetett kisfiúig. Míg Az elveszett világ kísérletet tett arra, hogy új fejezetet nyisson a Jurassic Park történetében, a harmadik rész csak ostobán fokozni próbál, még nagyobb szörnnyel, még okosabb raptorokkal. Nem egy jelenete az előző epizódokból kihagyott szcéna. A film megannyi hibája ellenére óriási siker lett, de sok időbe telt mire a franchise kikecmergett abból a zsákutcából, ahová a Jurassic Park III terelte.

 

Jöttünk, láttunk, visszamennénk (1993/1998/2016)

trilogia-3.jpg

Jean Reno és Christian Clavier a Marhakonzerv akció sikerének köszönhetően már jól eladható komikus párosként állt ismét Jean-Marie Poiré kamerája elé. A középkorból a jelenbe keveredő lovag és szolgájának története az év legnagyobb kasszasikerévé vált Franciaországban, ám a folytatást ezúttal nem kapkodták el. Az egyre népszerűbb Jean Reno egyébként is Amerika felé kacsingatott, Poiré és Clavier így nélküle próbáltak boldogulni, de a Gérard Depardieu-vel forgatott Zűrangyalok jóval elmaradt a várakozásoktól. Miután Renonak se jött be túlzottan a hollywoodi karrier, a régi csapat újra összefogott Az időalagút alcímmel kibővített folytatás - és persze a biztosnak ígérkező siker - kedvéért. A régi szereplők közül Valérie Lemercier nem volt hajlandó visszatérni, mivel úgy találta, hogy a második rész csak ismételni kívánja az előzőt gyengébb kiadásban. Véleményét a film kritikusai is osztották, azonban ez nem befolyásolta azt a jelentős hasznot, amit a folytatás hozott. A harmadik részt bár a befejezés slusszpoénja előre lefektette, nem kevesebb, mint 18 év kellett, hogy legyen belőle valami. Időközben az alkotók egy amerikanizált változattal blamálták magukat, mely hozzájárult a trilógia elkészültének csúszásához. Jean-Marie Poiré lényegében a nyugdíjból jött vissza, hogy megrendezze a harmadik részt, A forradalmat, amit mondjuk úgy, hogy mind a nézők, mind a kritikusok keményen levertek. Az, hogy megint lezárás nélkül ért véget a történet legalább akkora arculcsapás volt, mint Jean Reno végtelen unottsága vagy a primitív viccek sora, amikkel a filmet megtöltötték. A trilógia utolsó felvonásának silányságát csak szomorúbbá teszi a tény, hogy ez volt a néhai Józsa Imre egyik utolsó szinkronmunkája, aki Clavier magyar hangját adta mindhárom részben.

A bejegyzés trackback címe:

https://filmekapolcrol.blog.hu/api/trackback/id/tr4714341385

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Yda 2018.11.04. 09:37:23

Azért ahhoz kellett "valami", (a valami helyett tényleg nem találom azt az egyetlen, trágár vagy nem trágár jelzőt ami kifejezné a megdöbbenésemet), hogy a felsorolt többi filmmel egy lapon és ilyen cím alá sorolja valaki a Keresztapát, vagy annak, akárcsak a harmadik részét! WTF???!!!

Lazók György · https://filmekapolcrol.blog.hu/ 2018.11.04. 09:43:29

@Yda: Az emberek véleménye lehet különböző, de azt azért furcsállanám, ha csak én tartanám a Keresztapa III-at erős visszaesésnek az első két rész után. Főleg, hogy a készítői se teljesen elégedettek vele.

Marc3l 2018.11.04. 09:43:59

A harmadik rész zárása nélkül az egészből hiányozna az erkölcsi értékítélet. Monológ lenne mondanivaló nélkül.

chrisred 2018.11.04. 09:47:39

@Yda: Nem a felsorolt filmek összehasonlításáról, hanem a trilógiák részei közti minőségi különbségről, ezért a Keresztapának itt a helye. Sőt, egy eleve kommersz sztorit nem is lehet annyira megalázni egy rosszul sikerült folytatással, mint ahogy a harmadik rész tette a klasszikus Keresztapával.

Attilajukkaja 2018.11.04. 09:50:57

@Yda:
Sokan egyetértünk veled, ...bár nekem eszembe sem jutna trágár jelzőkkel illetni azt, akinek viszont nem tetszett a Keresztapa 3.

Attilajukkaja 2018.11.04. 09:50:58

@Yda:
Sokan egyetértünk veled, ...bár nekem eszembe sem jutna trágár jelzőkkel illetni azt, akinek viszont nem tetszett a Keresztapa 3.

Lazók György · https://filmekapolcrol.blog.hu/ 2018.11.04. 09:52:01

@Marc3l: Szerintem a második rész záróképében benne van minden, amit a harmadik rész egész estés történetté próbált nyújtani.

Attilajukkaja 2018.11.04. 09:53:07

@chrisred:
"egy eleve kommersz sztorit nem is lehet annyira megalázni egy rosszul sikerült folytatással, mint ahogy a harmadik rész tette a klasszikus Keresztapával."
Ezek szerint neked már az első két rész sem tetszett. Akkor meg miről beszélünk?

Négyes_ 2018.11.04. 10:03:00

Ez kiemelt poszt a blogketrecben? Nagyon meg lehet szorulva az Index! :)

HARP3R 2018.11.04. 10:05:57

A Keresztapa mint elbaltázott trilógia???? Ehhez képest a filmtörténet talán legnagyobb sikere volt máig!

chrisred 2018.11.04. 10:08:36

@Attilajukkaja: Ez hogy jött le neked ebből? A többi kommersz filmről volt szó. Nekem például a Pókembernél nem tűnt fel semmilyen szintzuhanás, mert semmilyen szellemi minőséget vagy egységes sztorit nem várok el egy szuperhősös képregényfilmtől.

exterminador 2018.11.04. 10:10:05

A Mátrix hogy maradhat ki egy ilyen listáról?

chrisred 2018.11.04. 10:14:28

@HARP3R: Pont erről van szó. Az első rész azért született, mert Coppola fantáziát látott Puzo jól sikerült regényében. A harmadik meg azért, mert a stúdió ráment a biztos bevételre.

taffer 2018.11.04. 10:15:32

Az egész Keresztapa trilógiát csak nagyon későn pótoltam, így tudok nyilatkozni róla "szűz szemmel". És ez alapján az a véleményem, hogy a harmadik rész egyáltalán nem méltatlan lezárás, egy lapon sem lehet említeni az ide citált limonádékkal. Pusztán az a tény, hogy egy történethez sok évvel később készítenek egy újabb részt, sokakban kiváltja a régenmindenjobbvolt fanyalgást, de nem minden Star Wars, ami rókabőr.

Sőt, vállalom, hogy nekem a második rész tetszett a legkevésbé, még ha a kulcsjelenetek ott is ütnek. Viszont a rettentő hosszú olasz jelenetek alatt én szenvedtem, bár lehet, hogy nem segített, hogy a rendezői változatot láthattam, felirat nélkül, és nem beszélek olaszul... :)

Lazók György · https://filmekapolcrol.blog.hu/ 2018.11.04. 10:17:08

@exterminador: A Mátrix-trilógia komoly jelölt volt. Bár láttam már néhányszor mindhárom részt, de még mindig nem tudtam magamban végső döntést hozni, hogy tényleg elhibázottak-e a folytatások. Több érdekes értelmezést is találtam az interneten róluk, amik azt erősítették bennem, hogy az összes nyilvánvaló hibájuk ellenére van bennük mögöttes tartalom.

taffer 2018.11.04. 10:22:34

@exterminador: És igen, ha van trilógia, ami az elcseszett folytatások elrettentő példája lehetne bármilyen toplistán, az a Mátrix. A második rész annyira alulmúlt mindent, hogy a harmadikat azóta sem bírtam megnézni.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2018.11.04. 10:30:22

@taffer: Matrix-ot elve trilógiának/hosszú filmnek tervezték.
Csak a stúdió az első részig nem merte bevállalni a ráköltést, ki nézne meg egy olyan akciófilmet, amiben a szabad akaratról lamentálnak?

@Equalizer.: Miért, az Orbán tegnap is megbukott, és ma megint gyáván lemond, itt diktatúra van, a menekültek/hajléktalanok megduplázzák a GDP-t.... posztok az index blogketrecben, azok okésak?

Muhammad Balfas 2018.11.04. 10:36:11

@a ribancok is kidobják a csikket: Sztem inkább a zorbányi fidessmaffia..Ebbül is stadion lett.

Muhammad Balfas 2018.11.04. 10:40:26

Sztem a Keresztapa esetében indokolatlan "elbaltázott filmtrilógiáról" beszélni. Bár a harmadik rész valóban elmarad az első kettőtől, de még ez is egy elég jó film lett.

Muad\\\'Dib 2018.11.04. 10:47:57

@Attilajukkaja:
Szövegértelmezési nehézségek?

hgap 2018.11.04. 10:55:34

Soha nem értettem a Robotzsaru 2 miért ennyire utált, szerintem teljesen vállaható film. Cain pedig kifejezetten jó főgonosz.

Lazók György · https://filmekapolcrol.blog.hu/ 2018.11.04. 11:09:04

@hgap: Sok benne a túlzás, de a harmadikhoz képest a Robotzsaru 2 már-már tényleg egy korrekt folytatás. Ha valami vitán felül jó volt benne, az Tom Noonan, mint Cain.

haXXXor 2018.11.04. 11:15:23

Nekem a Robotzsaru 2 még bejön. Sőt, szerintem kifejezetten 'beteg' lett, szóval tetszik.
A Keresztapára nem tudok mit írni, nem ismerem...
Jurassic Park 2 nagyon rossz, a 3 ahhoz képest felüdülés (és a JW-ben sikerült ugyanazt a szart megcsinálni másodjára mint anno - ehhez külön taps jár)
Pókembert nem néztem
Jöttünk, Láttunk stb.. a 3. rész nagyon gáz, de az első kettő szerintem rendben van.

xlngx 2018.11.04. 11:25:49

bocs de kicsuszott egy csunya szo mikor meglattam a Keresztapat itt. A Keresztapa 3 a leggyengebben sikerult az osszes kozul, de siman veri a filmek 90% at meg igy is. Arrol nem beszelve hogy az 1 es a 2 a vilag legjobb filmjei kozott vannak. Johogy nem mar felteszed a listara a Nolan fele Batman trilogiat is....

chrisred 2018.11.04. 11:43:54

@exterminador: A Wachowski testvérek eleve a három részben leforgatott sztoriban gondolkodtak, nem utólag írták hozzá a folytatásokat. Tehát, ha eltoltak valamit, azt már a kezdet kezdetén megtették.

Samott 2018.11.04. 11:47:05

@exterminador: ott mar az elso resz is sz.r volt. :)

HARP3R 2018.11.04. 11:52:00

@chrisred: Ez oké, de ettől miért elbaltázott a trilógia? Amikor százmilliók látták, amikor minden létező külföldi filmes oldalon magasan értékelt a harmadik epizód is (IMDb -n: 7,6 pont 320 ezer szavazat után), amikor kultuszfilm ... stb. Félre értés ne essék én a legkevésbé sem vagyok Keresztapa rajongó. De azt azért látom, hogy mind a három rész világszerte óriási siker lett. Továbbmegyek: ha van trilógia, mely a legkevésbé sem elbaltázott, akkor az a Keresztapa; az hétszentség.

Yda 2018.11.04. 11:56:00

@chrisred:
Nem fontossági sorrendben és a teljesség igénye nélkül:

- a vatikáni szál miatt
- Vincent karaktere és jellemfejlődése" miatt. (Andy Garcia)
- az idős Michael-t játszó Al Pacinó játéka miatt.
- a Cavalleria Rusticana miatt.
- a sziciliai képek, zenék, hangulatok, színek miatt - hogyan teremtsünk -légkört, vagy nevezzük "ecsetkezelésnek".
- Michael és Kay kapcsolatának alakulása miatt. (sziciliai kocsikázás)
- a lánya halála miatt
- a befejező képsor és az alatta szóló zene miatt
- és még sorolhatnám, de nem akarom...

én ezekért szeretem a harmadik részt.

Fortress_ 2018.11.04. 11:56:43

A Pókember, Jöttünk-láttunk és a Robotzsaru pipa. Viszont a Jurassic park és a Keresztapa nem ide valók. Sikert arattak még a harmadik részek is!

tamask 2018.11.04. 11:57:43

A Jöttünk, láttunk, visszamennénk első részét is kár volt leforgatni. Megnéztem, nem haltam bele, elmosolyodtam párszor, de azért a Keresztapa harmadik része a tehetségtelen Coppola lánnyal meg Andy Garciával simán veri az összes ma menő pókember, vasember, bádogember filmet. Nyilván a világ száz legjobb filmje közt szereplő Keresztapa I. és II. jobb de hát nem lehet minden azon a szinten.

Lazók György · https://filmekapolcrol.blog.hu/ 2018.11.04. 12:03:36

@xlngx: A Sötét lovag - Felemelkedés szerintem hagyott maga után kívánnivalókat, szóval egy tízes listára lehet, hogy felkerült volna Nolan szent tehénként tisztelt trilógiája.

agarik 2018.11.04. 12:40:35

Robotzsaru: a studió úgy döntött ahogy, elég sokáig hozta az "egyenesen DVD-re" jelleget. Szóval kit érdekel.

Pókember: Hát igen. De amúgy kit érdekel Pókember? Másik oldalról meg a karaktert mindenütt ott eszi a fene, szóval nagy kárt nem okozott.

Keresztapa 3: a trilógiát rgy dolog tette tönkre, és az Marlon Brando alakítása az első filmben, ami túl erős lett. Hogy az ő karaktere meghalt, már a második film se érdekelt ezért senkit. Amúgy a harmadik film tök rendben lett volna.

Jurassic Park: az első film szar lett, semmit nem hozott az ígéretekből. A második film szar lett, mertcsak a pénzért csinálták. A harmadik, ami egy soft rebot volt, mentette meg a franchise-t, szóval tessék neki hálásnak lenni hogy végre valaki vele meg tudta tenni amit Spielberg képtelen volt. #SpielbergSzar

Jöttünk láttunk: már a második is elég szükségtelen volt, a harmadikat a háta közepére nem kérte senki. Nyilván valakinek elfogyott a pénze, azért csinálták.

Bisi 2018.11.04. 12:41:52

Ha lenne egy pozitív trilógia sor is, ott nálam mindenképpen helyet kapna a Terminátor 3 és a Halálos Fegyver 3. Ezeknél a harmadik után kellett volna leállni.

Zebu Lon 2018.11.04. 12:56:08

@Lazók György: A Keresztapa III. valóban nem való ide. A harmadik rész egy elképesztően precízen megkomponált drámai mű. Ízlések és pofonok, de hogy a felsorolt gagyikkal volna egy szinten az erős. A Keresztapa trilógia kiváló és együtt alkot egy egységes egészet.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.11.04. 13:08:09

@exterminador:

"A Mátrix hogy maradhat ki egy ilyen listáról?"

Én is épp ezen csodálkozom. Az első önmagában kiváló alkotás, de a két folytatás a nyomába sem ér. Sem tartalmilag, sem filmileg nem adnak semmit.

enipeni 2018.11.04. 13:11:41

a keresztapat nagyon sajnalom, az interneten kering az eredeti keresztapa 3 forgatokonyv amit duvall miatt kellett atirni az nagyon jo lett volna sofia coppolarol meg ne beszeljunk (jo filmrendezo). mig a tobbi film kommersz volt eredetileg is es teljesen mindegy milyen a gagyifilm 3, a keresztapa 3. reszet kar volt elrontani egy szereplo gazsija miatt.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.11.04. 13:14:37

@chrisred:

Tudom, hogy eleve trilógiának szánták, de akkor is az van, hogy a 2. és a 3. rész meg sem közelíti az elsőt. Abban ellőtték az összes puskaporukat.

Kergelepke 2018.11.04. 13:32:08

Tudom, hogy a Keresztapa hatalmas film meg minden, de engem sajnos nem tudott úgy megfogni (az első két rész se). Viszont szerintem Sofia se olyan gáz - valahogy olyan érzésem volt vele kapcsolatban, hogy egy-két kritikus kitalálta, hogy mennyire tehetségtelen, aztán átvették, és divat lett lehúzni. Engem legalábbis nem zavart az alakítása.

gentilo 2018.11.04. 13:33:25

Az eredeti Star Wars-trilógia sokkal inkább elbaltázott a Jedi visszatér című nevetséges darab miatt, mint a Keresztapa-trilógia a III. rész miatt. Az csak egy sima, jó maffiafilm, de a Jedi visszatér megbocsáthatatlanul szar.

Kergelepke 2018.11.04. 13:33:47

A Matrix első rész nekem is önmagában egy kerek egész. A másik kettőt nem értettem, minek kellett (még akkor is, ha mindig is trilógiának szánták).

Elnök Úr 2018.11.04. 13:34:08

A Keresztapa 3 sztem egész jónak is mondható, de nyilván az első kettő (ami valójában inkább négy) szintjéhez nem nő fel. Ettől függetlenül ha minden folytatás olyan lenne mint a Keresztapa 3, akkor többek között a Mátrixot és a Jurassic Parkot sem kéne egyrészes filmnek tekintenie annak, aki nem akarja lerombolni a filmélményt :D

Elnök Úr 2018.11.04. 13:38:37

"Az eredeti Star Wars-trilógia sokkal inkább elbaltázott a Jedi visszatér című nevetséges darab miatt"
Nem tudok nem egyetérteni. Nálam a Return of the Jedi egy jóindulattal 6/10 film, egy 10/10 második rész után, ezzel szemben a Godfather III egy erős 7/10 egy 8/10 második részt követően.

chrisred 2018.11.04. 13:58:12

@gentilo: Csak hát azóta már sajnos messze nem trilógia, és az újabb részek valóságos műremekké emelik a Jedit.

berne 2018.11.04. 14:51:33

A Keresztapa simán vállalható.

satie · http://321.hu/sas 2018.11.04. 15:38:46

a körösztapának van egy hatalmas érdemes, hogy megengedte, hogy Leone ne vonódjon el nagy trilógiája befejezésétől a Volt egyszer egy Amerikától, ami a műfaj abszolút csúcsműve.

zsa63 2018.11.04. 15:38:57

@gentilo: Sosem értettem ezt az utálatot akár a Return of the Jedi akár más részekkel szemben, mert szerintem sok baj nincs vele. Sőt...
De ha már trilógiákat cikizünk, a legeslegfontosabb maradt ki a listáról és senki még csak szóvá sem tette, pedig ott a második rész annyira gáz, hogy azt semmi alul nem múlja! Éspedig a Hegylakóról van szó. Na, azt (II. részt) alulmúlni nem lehet. (Talán a III., bár az inkább megpróbált valamit rendbe tenni, elég gyengén sikerült.)

BelaVak 2018.11.04. 15:55:20

Ha a Keresztapa triologia elbaltazott, akkor a Matrix, Terminator (ott azt sem tudom hany a hivatalos, de kb 3ig nezte a legtobb ember), Star Wars (mind a harom trilogia), pre-Alien triologia (a harmadikba mar bele sem kezdtek, de tervben volt) micsoda? Es az Avatarra mondjuk en elore fogadnek...

[megmondoember] 2018.11.04. 16:04:07

Ezeknek a fele nem is trilógia, mert van belőlük legalább negyedik rész is

zsa63 2018.11.04. 16:04:26

@BelaVak: Az Alian "trilógia" azaz quatrológia zseniális úgy ahogy van, a Terminátorból a második rész a legenda és a legjobb, a Star Wars-nál pedig mindig kifelejtik, hogy teljesen más korosztályoknak készült, mi ötvenesek ha azt keressük a maiakban amit 40 évvel ezelőtt kaptunk, akkor nagyon rossz úton járunk.

Makacs Folt 2018.11.04. 16:12:55

A Hegylakó 2-3-nál semmi nem lehet szarabb.

BelaVak 2018.11.04. 16:15:16

Az eredeti cikk ugye aszonta, hogyha a triologiabol az utolso nem olyan jo, mint az elso ketto (Keresztapa I es II mindketto imdb top10 kornyeki), akkor az mar el van baszva. Mivel Pokemberbol is a reboot / koncepciovaltas kulon van szamolva, az SW leginkabb 3 triologia + egyeb filmek, stb. Ezt a definiciot hasznalva:
Terminatorbol I es II legendas, a III ezekhez kepest harmatgyenge. Bar en jot szorakoztam rajta, kanyarban sincs sem az Ihez, sem a IIhoz. IV es V pedig inkabb rebootprobalkozasok, erosen korlatozott sikerrel, szoval a TI-III siman tekintheto triologianak.
Az eredeti SWbol triologiabol egyertelmuen a Jedi melypont mind kritikailag, mind kozossegvelemeny szerint. Az elojatek 3bol mind erosen necces baromsag, es a mostani triologia (ugye eddig ketto ment le) is erosen megoszto, sokszor izzadsagszagu valami.
Alien: a pre triologiara (Prometeusz, meg Covenant, vagy mi a szosz, es az elmeszelt harmadik) gondoltam, ahol a kozepes kezdes egy karrier/triologia gyilkos folytatast kovetett.

zsa63 2018.11.04. 16:25:02

@BelaVak: Ezzel így egyet is értek, fenntartva, hogy nekem semmi bajom a Return of the Jedi-vel és bevallom, hogy nem is értem a fanyalgások mibenlétét. (A '80-as években baráti körben éppen a második részt kritizáltuk, ha már... de különbözőek vagyunk, elfogadom.)

Oldfan 2018.11.04. 17:11:55

Mások véleményéhez csatlakozva, a Highlander-Hegylakó alföldre, majd a Mariana-árokba süllyedése révén mindenképp listás lehetne itt, a Mátrix folytatásokkal együtt. Hiába no, minden téren bő a választék. :( A Keresztapa trilógia 2. darabja is minőségi, tehát igazából nem illik a sorba. Sőt, a 3. része sem túl vészes, ha a "vetélytársakkal" vetjük össze. Igaz, nem azokkal szokták.

Attilajukkaja 2018.11.04. 17:11:55

@chrisred:
"Ez hogy jött le neked ebből?"
Úgy, hogy ezt írtad: "egy eleve kommersz sztorit nem is lehet annyira megalázni egy rosszul sikerült folytatással, mint ahogy a harmadik rész tette a klasszikus Keresztapával."
A Keresztapáról beszélsz, nem? És hogy a harmadik rész megalázta azt.

Muad\\\'Dib 2018.11.04. 17:41:39

@Attilajukkaja:
Te tényleg nem érted mit írt, ugye? Nem trollkodás, hanem valóban nem tudod értelmezni.
Ebben az esetben tényleg abszolút jó szándékúan (tényleg, minden cinizmus nélkül) megmagyarázom:
arról írt, hogy nagyon is passzol ide a Keresztapa mert ellentétben a kommersz filmekkel (ahol nem annyira feltűnő a színvonal esés), itt a zseniális két rész után jött a mélyrepülés. Tehát pont ellenkezőleg mint írtad, neki nagyon is tetszett az első két rész.

Circus 2018.11.04. 17:55:06

Nem teljesen jó a címadás szeritem sem - ha az első rész(ek) erősen pluszos(ak), akkor miért az egész trilógia elcseszett?
Ha egészként, trilógiaként tekintünk rá, akkor pont ezek miatt egyik citált példa sem jó... mert mindnél az első jó volt, a többi meg amilyen, és legtöbbször a pénz miatt... pont emiatt nem férne ide az eredeti SW trilógia sem, az előzménysorozat talán igen, de ott a harmadik rész húzott valamit felfelé. Mondjuk az új sorozat erős kandidáló...

Azok meg, akik nekiálltak az ízlés mentén vitatkozni bármiről, hát... mondjuk úgy, feleleges. Nem tetszhet minden mindenkinek :)

kódex 2018.11.04. 17:57:28

Persze, hogy nem elbaltázott a Keresztapa-trilógia, de nem értem, miért kell ezen ilyen indulatosan rugózni, amikor teljesen nyilvánvaló, hogy azért került a cikkbe, hogy ki lehessen tenni a filmből egy képet a cím alá, ami aztán majd sok anyázót bevonz. Clickbait. Soha nem kattintottam volna én sem, ha nincs a kép, mert egyébként herótom van az összes '5/10/20 legilyenebb-legolyanabb izé' típusú okoskodástól. Kizárólag a Keresztapára vonatkozó részt olvastam el belőle - az sem győzött meg semmiről. De hát kattintás kattintás...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.11.04. 18:47:04

@taffer: Hát pedig nálam pont fordítva volt!
Első:ez meg mi?
Második:Naa,ez már valami!
Harmadik:legjobb!

Gringo 2018.11.04. 18:50:20

@kódex: Tökéletesen megfogalmaztad a véleményemet! legalább nem nekem kell leírnom! :)

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2018.11.04. 20:07:12

X-men 3. Bukás, és nem tudom, megmondani, mi nem stimmel benne. Kétszer néztem meg, először kimondottan vártam, hogy már vége legyen, a második alkalommal pedig megnyugtatott, hogy mindjárt vége lesz. :-]

"a harmadik filmről, melynek készítéséből Spielberg már csak producerként vette ki a részét."

Igen. A producer már nem rendez, csak a bevételt számolja. Mint Lucas. Nem tud fájni értük a szívem, mert nem elég jó filmekkel csalogatták ki a gigászi halom pénzt a nézők zsebéből.

@gentilo: "de a Jedi visszatér megbocsáthatatlanul szar."

Épp most megy. Szerintem egyszerre mókás és izgalmas.

@Lazók György: "A Mátrix-trilógia komoly jelölt volt."

Nálam is. De a harmadik rész végül is tetszett, az egész csatát sikerült valahogy megvehetővé formálni. Elhiszem, hogy eleve tervezték a három részes megfilmesítést, de a második rész laposra sikerült.

@Bisi: "Ha lenne egy pozitív trilógia sor is, ott nálam mindenképpen helyet kapna a Terminátor 3..."

Ezzel nagyon megleptél. A film szerintem kimondottan gyenge, pedig megpróbáltak mindent. Nem tudom, mi rontja el, a férfi főszereplő az első jelöltem.

Fentebb írja valaki a Vissza a jövőbe trilógiát. Hálátlanság. Ugyan a harmadik részben nincs semmiféle időcsavar, nagyon kedves móka volt, és élvezni lehet a korábbi részekkel való jópofa összeillesztéseket. Nekem az egészet barátságossá teszi a sztori, hogy már követelték a készülő második részt a rendezőn, és ő azt mondta, hogy bocs, még dolgozunk rajta, de ha adtok még egy kis időt, akkor vinnénk egyből a harmadik részt is. Nekem ez a trilógia afféle szerelemgyereknek tűnik, és élvezem.

gigabursch 2018.11.04. 20:16:39

Hegylakó 2-3. Na az az ultragáz, nem a Keresztapa. Nagyon is jó film az, csak kell hozzá egy kis intelligencia.

Lazók György · https://filmekapolcrol.blog.hu/ 2018.11.04. 22:00:23

@Makacs Folt: A Hegylakó első három része nem igazán alkot trilógiát, mivel a harmadik teljesen mértékben ignorálja a kettőt. Inkább reboot az, mint folytatás.

@Androsz: A Vissza a jövőbe harmadik részénél néhol rezeg a léc, de soha rosszabb trilógiazárót. Ugyanígy vagyok A Jedi visszatérrel is. Ott Han Solot herélték ki kicsit, meg azt, hogy Luke és Leia testvérek én mindig erőltetett fordulatnak éreztem. Az ewokok se tettek jót a film renoméjának meg, hogy megint egy újabb halálcsillaggal jöttek elő, viszont például Luke és Vader végső konfrontációja olyan erős, hogy önmagában kb. minden negatívumot jelentéktelenné tesz.

dautevielle 2018.11.04. 22:23:18

Nekem spec a Keresztapa III. jobban tetszett, mint a második rész. Lehet fanyalogni - akár még Coppolának is - de az a rész is rendben volt. Sőt, szerintem Sofia Coppola sem volt benne rossz. Egy esetlen, apja valós életét nem ismerő, eszközként használt lányt kellett eljátszania, amit egész jól hozott.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2018.11.04. 23:32:40

@Lazók György: "Az ewokok se tettek jót a film renoméjának"

Hát igen. Én szeretem a mackókat, ezért tudok rajtuk mosolyogni. Amikor az egyik ewok egy vékonyka Tarzan-üvöltéssel lendül fel az egyik lépegető tetejére, nyilvánvalóvá válik, hogy a filmet itt már a készítők is poénra vették. De ma este jutott eszembe, amikor az egyik ewok a csatában bénázik, és a bola a saját nyakára tekeredik, hogy ez tulajdonképpen tiszta Jar-Jar poén. Lucasék azt hitték, hogy ez a csetlés-botlás egy automatikusan működő dolog, és a közönség majd másodszor is zabálja. Nem jött be, sok ok miatt.

"hogy Luke és Leia testvérek én mindig erőltetett fordulatnak éreztem."

Nekem már Vader, mint Luke apja is durván szappanoperás lépés volt. Azt gondolnám, hogy innen máris bukta az egész film, de tudjuk, hogy mennyire.

@dautevielle: "Nekem spec a Keresztapa III. jobban tetszett, mint a második rész."

A második rész nekem túl brutális, még ma is, pedig már számtalan válogatott emberhalált láthattam a tévében, ennyi év alatt. Ha ezen Coppola egy egészen kicsit finomított volna, 10/10 lenne, minden kétségen felül. A tévéváltozatot viszont agyonütötték, kiherélték, megbecstelenítették, ma sem értem, hgy jutott eszükbe a teljes újravágás.

MTA rendes tagja 2018.11.05. 00:23:34

Vannak ellenpéldák is.
Az Amerikai pite egyre jobb lett, a harmadik rész sokszorosan "lealázta" az elsőt.
Fantasztikus volt Stifter szarevése, lebukása Credence előtt, a zsidó csávó hereszőrzetborotválása, és a nagymama, aki ellenezte az esküvőt, de Strifter jól megdugta és ezért végül happy lett.

MTA rendes tagja 2018.11.05. 00:26:40

@MTA rendes tagja: és elfelejtettem említeni, de Jason Biggs óriásit alakított, amikor látszólag a kutyákat dugta, pedig csak a tortát védte.

wolves84lb 2018.11.05. 01:27:44

@xlngx:
"Johogy nem mar felteszed a listara a Nolan fele Batman trilogiat is...."

Pedig az az egyik leginkább túlértékelt képregény-adaptáció. A második rész valóban jó, de az is inkább Joker (és ezzel együtt persze Ledger játéka) miatt. A harmadik rész kifejezetten ultragagyi, csóró Tom Hardy sokkal jobb színész, mint amit Bane-ként kellett nyújtania.

chrisred 2018.11.05. 04:54:57

@Attilajukkaja: Ezért nem értettem, miből gondoltad, hogy az első két rész nem tetszett.

2018.11.05. 07:55:44

Bár a második résznél nem jobb, de simán jó a harmadik Keresztapa is, kb. annyira jó, mint az első. Már csak az egsházi korrupció bemutatása miatt is (ami valós alapokra épített).

De tudok nagyon gáz trilógiákat:

Mátrix: Az első még úgy-ahogy élvezhető volt, a második és a harmadik a látványt leszámítva önmaga paródiája kb. mint ha az Asylum csinálta volna.

Star Wars (régi trilógia): Az egész trash kategória, ha valaki nem fanatikus, és most látná először, nem értené mit ettek ezen anno. Egyszerűen azért lett anno sikeres, mert akkor jónak számított látvány szempontjából, de mai szemmel ugye az már elavult, a filmtrilógia pedig cselekménymen, mondanivalóban a legalsó kategória.

Hobbit: Egy rövid könyvből hoztak ki 3 rész filmet, ami ennek megfelelően olyan is lett. Ráadásul a könyv tündérmesés hangulatához nagyon nem illenek az ugrabugrálós akciójelenetek.

2018.11.05. 07:57:02

Ja, kihagytam a Terminátort, szerintem azt annyira nem is kell magyaráznom...

2018.11.05. 07:59:44

A Vissza a jövőbe megközelítés kérdése. Ha vígjátélnak fogjuk fely akkor jó, ha sci-finek, akkor pocsék. De miért ne fognánk fel vígjátéknak?

2018.11.05. 08:02:25

@MTA rendes tagja:
Szvsz ott a harmadik rész tényleg jó lett, bár nem lett jobb, mint az első, a második viszont egy nagy nulla. Aztán ugyenem volt trilógia, mert ha jól emlékszek volt még egy negyedik rész is (valami pucér mérföld rémlik), ami szintém egy nagy nulla volt

Attilajukkaja 2018.11.05. 09:59:33

@chrisred:
"nem értettem, miből gondoltad, hogy az első két rész nem tetszett"
Számomra félreérthető volt, amit írtál. Ha tetszett, akkor jó. :o)

@Muad\\\'Dib:
Hozzád meg ki szólt?

Attilajukkaja 2018.11.05. 10:00:51

@Zabalint:
"ha jól emlékszek volt még egy negyedik rész is (valami pucér mérföld rémlik)"
Ez mégis mi volt? Nem hallottam róla.

m.t. 2018.11.05. 10:24:14

@Zabalint:
Egy kicsit csalodas volt nekem hogy a trilogia 3 reszebol mindossze egy filmben utaznak a jovobe :)

@gigabursch:
@Makacs Folt:
Megha csak trilogia lenne a Hegylako, de van annak 4. 5. es 6. resze is, minden resszel bebizonyitva hogy van lejjebb...

m.t. 2018.11.05. 10:36:32

@Zabalint:
A Star Wars-szal vitatkoznek.
Az hogy a legtobb rajongo (koztuk jomagam) meg nem is elt mikor a Jedi Visszater elkeszult, es megis visszakoveteltek a maketteket meg a fustgranatot a CGI helyett, pont azt mutatja hogy egyaltalan nem elavult, es nosztalgiatol fuggetlenul elvezheto.

Cselekmeny + mondanivalo: a Star Wars egy mese, a jo es a rossz kuzdelmerol. Van akinek ennel tobb kell egy filmhez, meg van aki jol szorakozik rajta.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.11.05. 11:04:47

@Zabalint: Az valami gagyi olcsó változat volt.

Utána jött egy rendes negyedik rész a mozikba.
Az már jó volt.

gigabursch 2018.11.05. 13:09:24

@m.t.:
Ez új infó nekem.
Persze ugyanígy elcseszett az Istenek a fejükre estek 3-4. része.
Kaptár, Fűrész, Végső Állomás, stb. kibírta volna újabb rêszek nélkül.

2018.11.05. 13:19:27

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:
Nem, rákerestem, a Naked Mile az valójában az 5. rész volt, a 4. az a Band Camp (Zenetáborban) volt, de mindkettő nagyon gagyi hányadék volt.

2018.11.05. 13:22:23

@m.t.:
Szerintem meg inkább csak a kultusz miatt, amit a korhoz képest látvanyos film határozott meg eredetileg. Szvsz ha a kultuszról nem hallott volna a 10-20 évvel későbbi generáció, akkor végigröhögte volna, hogy mekkora gagyi.

Szemben ezzel pl. a Keresztapa elég maradandó alkotás.

Csaba Turbucz 2018.11.05. 19:46:30

Én se értem ezz a cikket.Raimi,Coppola trilógiája és a JP miért lenne elbaltázott trilógia mert a harmadjk részük olyan lett amilyen??

Lazók György · https://filmekapolcrol.blog.hu/ 2018.11.05. 21:50:01

@Csaba Turbucz: Valóban a harmadik rész volt mindegyiküknél a mélypont, így sajnos egyik trilógia sem úgy végződött, ahogy az az indulás alapján méltó lett volna.

gigabursch 2018.11.06. 07:18:51

@Zabalint:
Akkor legyen tudományos vígjáték.
Tarkabarka Fizika.

Egyébként baromi szórakoztató és ez benne a jó.

gigabursch 2018.11.06. 14:36:57

Most az imént fejeztem be a Keresztapa III megnézését.

Egy szóval: Elképesztően jó.

Az, ahogy megesküszik a gyermeke életére.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.11.07. 11:20:41

@Zabalint: Valami rémlik,de az a két rész nem volt moziban szerintem csak a tévében láttam.
Az osztálytalálkozó meg 2012-ben volt a mozikban.

joeperry · http://joeperry.blog.hu/ 2018.11.14. 18:32:25

Azt sosem értettem a Keresztapa 3-ban, hogy miért kellett Pacinón annyit öregíteni? Maga a karakter is csak néhány évvel volt idősebb a sztori szerint, mint az akkori önmaga, ehhez képest szinte aggastyánt faragtak belőle. Mondjuk ettől függetlenül nálam S. Coppola "tündöklése" a mélypont.

Holtsav 2019.09.25. 04:41:31

Avval még egyetértek, hogy a Keresztapa 3 valamivel gyengébb az első kettőnél, na de elbaltázott trilógiának kategorizálni finoman szólva erős túlzás.
süti beállítások módosítása