Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Filmek a polcról

Filmek a polcról

Játékbeszámoló: Destiny 2 - Shadowkeep (PS4)

2019. október 14. - Lazók György

d2-1c.jpeg

Még egyszer ugyanazt! - ez lehetne a közös jelszava az összes kiegészítőnek, ami a Bungie looter shooteréhez idáig megjelent. A sort nem töri meg a két hetes csúszással kiadott Shadowkeep sem. A DLC pedig nagy próba előtt állt. Nem csak a játék előző évét fémjelző Forsaken támasztotta elvárásoknak kellett megfelelnie, de a cég önállósodásának első produktumaként bizonyítványa annak, hogy mire képes a csapat az Activision nélkül. Az, hogy a Bungie újfent igyekezett biztosra menni csak azokat lepheti meg, akik még mindig a Halo alkotóiként azonosítják őket. A Destiny 2 hullámvölgyekben gazdag két éves pályafutása alatt a játékosok java arra régen rájött, hogy ez a gárda már nem ugyanazt képviseli, amit egykor. A Bungie az egyre nagyobb teret hódító live service-modell éllovasa lett a Destiny-franchise két részével. Ezek a játékok nem érnek véget a kampánnyal, a rendszeresen kibővülő plusztartalmak képezik a gerincüket. Meg kell hagyni, hogy bár ezt a hullámot sokan próbálták meglovagolni, a lövöldözős szekcióban még mindig ők csinálják a legjobban!

A Shadowkeep debütálásával az alapjáték és annak első két kiegészítője New Light címen ingyenessé vált, erre pedig még a vártnál is többen ugrottak rá. Első éjszaka a szerverek nem is bírták a terhelést, sőt még hétvégén is előfordult, hogy várakozási listára dobta a játék a csatlakozni kívánókat! A Bungie hátat fordítva az Activision igényeinek a Destiny 2-t visszairányította az MMORPG-k közé. Ez konkrétan annyit jelent, hogy a páncélok vadonatúj, minden korábbinál részletesebb testreszabási rendszert kaptak. Számos statisztikai értéket megfontolásba véve alakíthatjuk ízlésünk szerint a felszerelésünket, ami jó hír azoknak, akik szeretnek ilyesmivel elszöszölni. Ha csak lövöldözni akarsz, akkor sincs vész! Komolyabb belemélyedés nélkül kialakítható egy olyan karakter a három osztályból, mellyel a legtöbb tevékenységben anélkül lehet részt venni, hogy hátrányban éreznéd magadat. Jelentős átszabáson esett át a játék PvP része, a Crucible is. Végre valahára szabadon választható játékmódok várják az egymást halomra lőni kívánó résztvevőket, azonban a matchmaking igaz javult, de még mindig az élmény rovására menő hiányosságokkal küszködik.

d2-2_1.png

Túlesve a bárki számára elérhető újdonságokon, nézzük, hogy mit tartogat a kicsivel több mint tíz ezer forintot kóstáló Shadowkeep! Nos, ahogy előzetesen is jeleztem, pont azt, amire számítani lehetett. Kapunk a pénzünkért egy új kampányt, egy friss Raidet (Garden of Salvation), két új strike-ot, egy fél tucat mini strike-ot (Nightmare Hunts) meg egy sokadik horda játékmódot (Vex Offensive), és egyelőre nagyjából ennyi. Kezdjük a kampánnyal, ami, ahogy az várható volt, két-három óra alatt végigvihető és nagyrészt az endgame tartalmat készíti elő! A Shadowkeepben, akárcsak a Warmindban, egy korábbi helyszínre mehetünk vissza, ami ezúttal a Hold. A lehetőség meglett volna egy új területének a kiaknázásához, csakhogy a Bungie beérte az első részben megalkotott kibővítésével. A térkép bár kellően méretes, ez a húzás leginkább azoknak kedvez, akik szeretnek nosztalgiázni. Erre az érzetre a játék amúgy is igyekszik jócskán építeni, már maga a kampány is lényegében egy nosztalgia trip a rémálmokként felidézett egykori főellenségekkel. Sztori az nem sok van benne, és az is meglehetősen zavarosan van tálalva. Új ellenfelekkel megint nem találkozunk. A régiek kavarják a szószt kissé átfazonírozva, mint a Destiny 1-2 legtöbb korábbi kiegészítőjében.

A végrehajtandó feladatok és küldetések szigorúan mellőzik a kreativitást, ám küllemben a játékot nem érheti kifogás. A látványért és a hangulatért felelős dizájnerek hozzák az elvártakat legyen szó akár a Hold baljós felszínéről vagy annak sötét katakombáiról. Ellenségeink mintha kicsit gyorsabbak lennének és nagyobb kedvvel kezdenek idegesítő bújócskázásba, ha inukba száll a bátorság. Arra a Bungie a kezdetek óta tett kísérleteket, hogy egy folytatólagos narratívát építsen fel, vagyis, hogy a történet ne érjen véget a kampánnyal, hanem tovább alakuljon a Raiddel és a hétről-hétre megnyíló új tartalmakkal. A Shadowkeep ezen az úton halad tovább és csak remélni tudom, hogy a Forsaken sztorijával ellentétben vezet is valahová! Az mindenesetre önmagában örvendetes, hogy a Bungie egy folyamatosan változó, interaktívnak tetsző világot igyekszik felépíteni. Az már kevésbé, hogy régi tevékenységek háttérbe szorításával kívánják ezt elérni. Máris ott tartunk, hogy a Forsaken helyszíneire nem is nagyon érdemes ellátogatniuk azoknak, akik kifarmolták a nekik kellő felszereléseket. A régi Raidek se adnak már a fejlődéshez szükséges erősségű cuccokat, amivel a Bungie az éppen aktuális események felé lökdös agresszíven. 

d2-3_3.jpg

A karakterfejlesztés egyébiránt a 900-as szintig pofonegyszerű, mivel még az állandó jelleggel hulló kék engramok is megdobják a power szintünket, utána viszont a Bungie beiktatott egy rakás féket. Beletelt néhány napba nekem is mire kiismertem, hogy mikre érdemes összpontosítani. Közéjük tartozik a Crucible-ben a Survival játékmód, melyben még az alszintek elérése is hasznos jutalmat ad. Aki napi szinten játszik a D2-vel, annak nem jelenthet gondot, hogy hamar felküzdje magát az új Raid vagy a megannyi nehézségi fokozattal átvariált Nightfall strike-ok ajánlott szintjére. A kiváltható szezonbérletek már legalább annyira szólnak a fejlődés megkönnyítéséről, mint az exkluzív tartalmakról. Az októbertől decemberig tartó Season of the Undyingé annyi tapasztalati pontokkal megszerezhető boostert és egyéb nyalánkságot tartogat, hogy az már szinte túlzás! Egy egzotikus fegyvert és egy teljes páncélszettet anélkül hozzávágnak a szezonbérletesekhez, hogy bármit tenniük kéne érte! A végtelenül özönlő napi bounty-kat összeszedve a különleges perkeket (pl. a championok pajzsának megtörését) biztosító szezonális relikvia kigrindelése is séta a parkban.

A bódítóan állandó jutalmazáson túllépve szemet szúr, hogy a Shadowkeep tartalmának a magja sovány. Kihívásban, tennivalóban nincs hiány, de maga a loot és a játékmódok, amikkel megszerezhetőek nem tartogatnak semmit, amit a Destiny 2 ne járatott volna rongyosra az eltelt két évben. A frissen bevezetett kivégzőmozdulatok játékmenetre gyakorolt hatása olyannyira elhanyagolható, hogy nem voltam benne biztos érdemes-e egyáltalán említést tenni róluk. A Hold küldetéseivel illetve a Vex Offensive-ben kiszedhető fegyverek egy-két kivételtől eltekintve, mint amilyen a Love and Death gránátvető, ugyancsak jelentéktelenek. Az egyedi perkkel rendelkező "pinnacle" fegyvereket kiváltó, módosítható kombinációkat kínáló "ritualok" is csalódást keltőek. Közülük az Edgewise gépágyú nem más, mint a Gambit-exkluzív 21% Delirium felvizezett verziója. A Raides lootnak még nincs meg a nagyja, de az egzotikus sugárvetőt (Divinity) sikerült megszereznem. Ez, ahogy az Eriana's Vow pisztoly/sniper hibrid is, egy szemléletváltozást tükröznek az egzotikus fegyvereknél, mely szerint kimondottan egy-egy specifikus, társainkat segítő helyzetre tervezték őket. A Divinity például harmatgyengén sebez, viszont a csapattagok támadásait alaposan felerősíti, ami nagy plusz tekintve, hogy a többi hasonló speckót lenerfelték vagy kiiktatták a játékból.

d2-4a.jpg

A Shadowkeep irtózatosan feszesre kialakított Raidje kis híján két szék között a földre esett. A hardcore játékosoknak miután betanulták a mechanikáit túl könnyű, a többieknek viszont, főképp, akiknek nincsenek állandó csapattársaik, a második felétől frusztrálóan kemény. Ha egy kisebb csoda folytán az ember talál egy ügyes és türelmes társaságot mégis nagy élmény tud lenni a teljesítése, és ezzel valamelyest újraidéződik a Destiny első részének a varázsa! A Shadowkeep legfőbb célkitűzése végig ennek a visszaidézése. A D2 vele hát inkább a régi ösvényre lépett vissza, mint egy újon előre, ami annyiból sajnálatos, hogy erre a játékra igencsak ráférne egy alapvető megreformálás valódi újdonságokkal. Valószínűleg maradok még egy darabig, mivel a Season of the Undying az elkövetkező hetekben további eseményeket és lootot hoz, azonban már most nem érzek különösebb késztetést arra, inkább csak enyhe kíváncsiságot, hogy kivegyem a részemet belőle. A Destiny 2 jövője ugyanúgy ködös előttem, ahogy a Forsaken után is az volt. Azt tudom, hogy a Bungie több évre tervez vele és gyaníthatóan kitalálják a módját, hogy a következő szezonra is visszacsábítsanak, de, ha a konkurencia egy picit megerőltetné magát, kész lennék örökre búcsút venni tőle!

ÉRTÉKELÉS: 60%      

A bejegyzés trackback címe:

https://filmekapolcrol.blog.hu/api/trackback/id/tr5115221718

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása